HUR VILL NI BLI TAGNA? (på bild)

Hur vill ni bli tagna? (på bild)


  • Antal röstningar
    0

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Försöker bli master blaster på att ta bild på er busar som valt den eminenta sporten "trafikövning".

Har nedan ett par bilder. hur skulle ni vilja fastna på bild?

Bild 1 ¤ Snett framifrån
Bild 2 ¤ Snett bakifrån
Bild 3 ¤ Upprätt framifrån
Bild 4 ¤ Knä i marken på ut ur kurvan
Bild 5 ¤ Gruppfoto
Bild 6 ¤ Panorering sida "fart bild"
Bild 7 ¤ Singelknäskrap

Tacksam för hjälp.

Mvh Hans majonäs honingen
 

Bifogat

  • snettfram.JPG
    snettfram.JPG
    78.2 KB · Visningar: 98
  • snettbak.JPG
    snettbak.JPG
    95.1 KB · Visningar: 77
  • upprättfram.JPG
    upprättfram.JPG
    94.1 KB · Visningar: 92
  • fartpanorering.JPG
    fartpanorering.JPG
    71.2 KB · Visningar: 114
  • grupp.JPG
    grupp.JPG
    133.4 KB · Visningar: 109
  • utgångmax.JPG
    utgångmax.JPG
    102 KB · Visningar: 225
Tror det är lättar o ta bort dom som är minst bra :)

Då skulle det var 1 & 2 som jag gillar minst-

Dock finns det en annan vinkel, som jag tycker bättre än alla bilderna.

Denna:


dsc_00771.jpg
 
Nu när det kryllar av bankörningsfotografer uppskattas lite knäppa depåbilder också:tummenupp
Men Peppe är på rätt spår ;)
 
Last edited:
Tror det är lättar o ta bort dom som är minst bra :)

Då skulle det var 1 & 2 som jag gillar minst-

Dock finns det en annan vinkel, som jag tycker bättre än alla bilderna.

Denna:


Kanon!
Bilder som dessa kräver ju att man står innanför banan som man gör på tex Kinnekulle. därav finns inte det förslaget med. Men bra! mera mera! :)

Ska försöka höja min nivå på bildtagningen så alla tips är välkomna :tummenupp
 
[
Kanon!
Bilder som dessa kräver ju att man står innanför banan som man gör på tex Kinnekulle. därav finns inte det förslaget med. Men bra! mera mera! :)



Det finns flera banor man kan stå o ta bilder på detta sättet. Falkenberg, knudan, Gotland mfl. Om inte annat får man traska lite för att komma på plats.

Tack för bilderna, en nöjd "kund"
 
Woho!
 

Bifogat

  • DPP_0046.jpg
    DPP_0046.jpg
    12.4 KB · Visningar: 2,245
Last edited:
Bild 4 eller 5 men zooma in närmare, eller hälst som Peppebus' foto
 
Aldrig någon som tar bilder rakt bakifrån ut ur en kurva vid tex gaspådrag...
 
Jag skulle fördra bilder i stil med 4 & 5 samt PeppeBus
 
Okelidokeli!

hej Flanders här.

Ok. så ni vill ha bilder tagna med mycket zoom. Gärna ett knä i backen.
Själva panoreringen (det som är svårt o kräver teknik + övning) hur bryr ni er om den? Det är den som gör bakrunden suddig.

Hur viktig känns den?

Själv tycker jag att panoreringen gör halva bilden. Farten o känslan i bilden.

Ska ta massa bilder på Gelleråsen 12Juli. hoppas på bra väder.

/H
 
Dom snyggaste bilderna är ju helt klart en stor klunga med hojar med grymmfart och nedlägg i kurva! :yoparty


Sen har jag ju en rätt cool bild på mig ... :crash
 

Bifogat

  • Bild 088.jpg
    Bild 088.jpg
    45.8 KB · Visningar: 346
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top