HUR VILL NI BLI TAGNA? (på bild)

Hur vill ni bli tagna? (på bild)

• Antal röstningar
    0
så nu har jag också bidragit, knä i marken på väg ur kurva:)

som den här bilden fast med skärpa det fixar ju du med din kanon:tummenupp

Bifogat

• DSC_1461.JPG
    DSC_1461.JPG
    64.3 KB · Visningar: 108
Ok,,om jag förstår poll:en rätt så blir det en himla massa regnummer att radera:D . (inte på bana iofs)
När jag är ute o fotar vill jag träna och lära mig de "svåraste" fotovinklarna..De kanske då inte är de mest populära för piloterna,men eftersom jag fotar för min skull,och inte för nån betalande kund, så får det bli det som jag tycker är intressant.
Och nej..jag har inte ambitioner att tjäna pengar på foto. Då hade jag givetvis lyssnat på "kundens" önskemål. :) Men kul att se vad piloterna uppskattar.

De fotografer som har det som yrke får ju helt enkelt ta de bilder som säljer. Sen får de smyga ut på fritiden och fota en svamp på 1000 olika sätt , som jag gillar osså. :blah

fotovinklar

helst inte alls, varesig på bild eller inte, gillar :tuttar och vill nog vara den som tar. :gnissla

Jag kan säga såhär för min egen del.
Klart man uppskattar foton på sig själv när man kör :tummenupp vilket dock inte betyder att det är det viktigaste. Men eftersom det är det vi pratar här så låt mig ge ett exempel som för mig känns lite specielt.

ett av de bildserier som jag fått se på mig själv som jag fastnade för, var en serie där det är taget 3 bilder på vägen genom kurvan.
Det blev en häftig konstellation som fångade dynamiken på ett nytt och för mig ganska coolt sätt. in, apex och ut.
Hade jag haft några riktigt bra sådana så hade jag nog bett att få köpa dem i fullskalevy med bästa upplösning osv för att hänga upp på de olika väggarna i mitt hem.
De var häftiga just för att det är olika vinklar inte bara för fotografen utan även för mig som objekt i samma kurva. Det var inte bara bilden i nuet utan fotografen har även fångat flödet i kurvan. ingången, där man börjar lägga ner, nedlägg och utgång.

Något som jag "saknar" om man får säga så är också de bilderna som är farligast att ta dvs de där fotografen befinner sig rakt i avkörnings zonen så att säga, precis efter apex. Jag tycker det är ganska naturligt att det blir så med tanke på dels hur läskigt det måste kännas att stå där och dels hur farligt det faktiskt är att stå helt oskyddad där.

En annan vinkel jag saknar är över backkrön när framhjulet lättar eller man ligger i en sväng efter backkrön. även dessa är ju "farliga" såtillvida att man får stå på platser som mycket väl kan bli riktigt farliga.

kort sagt jag saknar diversiteten i bilderna, bilder som inte är som andra bilder,andra vinklar eller

Det finns någon som fotograferar bulten så att det ser ut som de fotograferar lite snett ovanfrån, klart coolt, men jag har fan inte räknat ut hur. sitter ni i ett träd eller ?
jag tror däremot jag vet var det är.

När jag ändå är här o skriver vill jag tacka samtliga som fotograferar inte bara för de fantastiska bilderna ni gör, vissa bilder är klart inramningsmatrial. men även för alla trevliga löjliga tramsiga och roliga och oroliga konversationer vi haft.

mössan av och all heder åt er.

Bilder som tas "rakt" framifrån ,bakifrån måste tas med kortare slutartid varför dessa med större lätthet tas en dag med bra ljus (då ni ligger på stranden). Krönbilder är svåra ur fokussynpunkt men coolast. De bilder som jag tycker är roligast att lyckas med är ju panoreringar,längre o längre slutartider, (oftast rakt från sidan),men då är det bara för att man har lyckats med fototeknisk grej.
Mina åsikter..nybörjare som jag är :)

ett av de bildserier som jag fått se på mig själv som jag fastnade för, var en serie där det är taget 3 bilder på vägen genom kurvan.
Det blev en häftig konstellation som fångade dynamiken på ett nytt och för mig ganska coolt sätt. in, apex och ut.

Jag har också sett några serier, ex vid inbromsning.. Det kan vara lika läckert som lärorikt..

kort sagt jag saknar diversiteten i bilderna, bilder som inte är som andra bilder,andra vinklar eller

:tummenupp

Jag tycker också om bilder i vinklar och framförallt på platser där inte så många andra fotograferar..

Det kan ex vara framifrån, snett bakifrån, krön, framhjulslyft, inbromsning, osv..

Det tråkigaste är dessa standardplatser på olika banor ex TV kurvan från utsidan på Kinnekulle, depåkurvan på Gelleråsen osv..

Jag gillar också "teleobjektivsbilder", där bakgrunden blir suddig och diffus. Det lyfter fram känslan och närheten i motivet :tummenupp

/ Micke

Last edited:
fixar du så jag knäskrapar... då föredrar jag den bilden...*fnissar lite*

r154632_556668.jpg

En sådan bild vore inte fel!

http://www.abc.net.au/news/stories/2007/06/25/1961195.htm

Har ju tagits en å annan banbild...det svåra är ju att få till nått som inte är standard men ändå ger "modellen" och fotografen nått...

Man försöker men lätt är det inte.

Undrar när det är dags för mer kreativt efterarbete...
Problemet då är ju tiden...det tar sjukt med tid att pilla "lite mer" med hundratals bilder som skall skickas.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back