Hur vilar man en KTM 690?

Glöm inte att ta på kåLitchtröja ovanpå stället...annars klotar du DirEckt.
 
Uppdaterar tråden lite! Vilandet har gått helt okej! Jag kommer inte en halv km, men lyckas jag bra kommer jag 10 meter i alla fall :banana

Hur i hela blåbärsskogen lyckas ni få upp den (hojen) i treans/fyrans växel? Kan ju inte vara originalkittad? Om ej original, vilka modifikationer har gjorts?
 
Uppdaterar tråden lite! Vilandet har gått helt okej! Jag kommer inte en halv km, men lyckas jag bra kommer jag 10 meter i alla fall :banana

Hur i hela blåbärsskogen lyckas ni få upp den (hojen) i treans/fyrans växel? Kan ju inte vara originalkittad? Om ej original, vilka modifikationer har gjorts?

Sådär känns det innan man börjar få koll på grejerna. När jag var ny med min hoj och bara kunde vila den på tvåans växel så trodde jag motardgrabbarna ljög för mig när de sa att jag med lätthet skulle kunna vila upp hojen på treans växel.

Men efter ett tags övande så insåg jag att även om jag lyckades få upp framhjulet på tvåans växel så hade jag inte perfekt teknik. Så jag slipade satan på att slita upp framhjulet med olika tekniker tills jag kände att både jag och hojen inte behövde jobba lika hårt för att ta oss till balanspunkten. Efter det tränade jag samma teknik på trean och innan jag visste ordet av så vilade jag och hojen nästan hela åkturerna.
 
Jag får alltid upp min men inte längre än 4 sek :rodnar

Det gäller att öva å öva så blir uthålligheten bättre och att hitta punkten där hela universum möts också kallad för vissa punkten G ;-)

Lyckades få i varvstoppet i 2an ca 80-90 km/h
För tjocka cross stövlar att växla med skyller jag på :rolleyes:
 
Last edited:
fick mitt kort nu i sommar så har inte haft så mycket tid att lära mig åka bakhjul men övar och blir bättre o bättre. kanske kan köra 100 meter och endast rakt fram xD

när ja började så var det bara gasres på 1an o 2an och det är kanske bäst i början men måste säga att öva på att koppla upp den istället, mycket säkrare och lättare om du frågar mig. tänk på var och hur du sitter och var du lägger tyngden. jag försöker ha den i mitten, asså inte hänga över styret eller luta mig bakåt som en tok.
kläm åt tanken med benen och lägg foten på bromsen, jag har aldrig använt bromsen men den dagen kmr den med. jag föredrar 3an men kopplar upp på 2an ibland med ifall ja inte tänk köra så fort.
3an som sagt, ja ligger i 45-50 vrider på gasen och klämmer till lite snabbt på kopplingen med ett finger, sen är det bara att jobba sig högre för varje gång.
vart lite förvånad hur lätt det var att balansera bara med gasen när man väl vågat sig upp dit :)

leta raksträckor utan trafik o träna träna träna :P
 
Tanken är där bak på KTM:en, så det blir svårt att klämma. Fast du kanske vill att jag ska ztajla lite? :D

:yoparty

fick mitt kort nu i sommar så har inte haft så mycket tid att lära mig åka bakhjul men övar och blir bättre o bättre. kanske kan köra 100 meter och endast rakt fram xD

när ja började så var det bara gasres på 1an o 2an och det är kanske bäst i början men måste säga att öva på att koppla upp den istället, mycket säkrare och lättare om du frågar mig. tänk på var och hur du sitter och var du lägger tyngden. jag försöker ha den i mitten, asså inte hänga över styret eller luta mig bakåt som en tok.
kläm åt tanken med benen och lägg foten på bromsen, jag har aldrig använt bromsen men den dagen kmr den med. jag föredrar 3an men kopplar upp på 2an ibland med ifall ja inte tänk köra så fort.
3an som sagt, ja ligger i 45-50 vrider på gasen och klämmer till lite snabbt på kopplingen med ett finger, sen är det bara att jobba sig högre för varje gång.
vart lite förvånad hur lätt det var att balansera bara med gasen när man väl vågat sig upp dit :)

leta raksträckor utan trafik o träna träna träna :P
 
Finns det ingen snäll moderator på sidan som kan gå in och ändra på trådskaparens felstavning i rubriken eftersom vederbörande verkar sakna den kunskapen själv. :va
 
Tanken är där bak på KTM:en, så det blir svårt att klämma. Fast du kanske vill att jag ska ztajla lite? :D

:yoparty

lägg huvudet mellan benen och dra i avgasningsryckarsnöret och luta dig frammåt så ska du säkert ta en vänsterkurva med bredställ rakt fram.

ja ztajlar lite jag med med irrelevanta och konstiga svar :) :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
 
vila varför vill du vila för? när du kan dra en WTF burnout istället
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top