Kan man serva hojen själv utan stämpel eller blir hojen värdelös?
Till historien.
Jag ska lämna in min Gixxer 1000 K3 på 2400mila service, tänkte det var viktigt att ha den där stämpeln i boken.
Har haft kontakt med ProstreetMC om en annan sak men de vekar ha konkat, de svarar inte på mail, tfn. så jag kontaktar en annan firma. Så jag lämnar in hojen på E & D MC i Solna. För att underlätta för alla så mailar jag inte en lista över saker som ska beställas, jag vet behöver bytas och saker de kan kolla extra på.
Servicen går ”bra” och ja kommer dit och frågar hur det gick att fixa de sakar ja mailade om, han blir som ett stort frågetecken, ja förklara att jag mailade och fick en bekräftelse tillbaka, men han hade inte kollat mailen.
Nä jag kör hem hojen så ryker det riktigt mycket om den men jag tänker inte så mkt på det då det ösregnar, tänker att det är väl vatten på motorn eller att de har rengöringsmedel som fortfarande är kvar på motorn…
Planen va nu att ställa in den för vintern nu då den har varit inne hos proffs.
Här om dan körde det ihop sig på jobbet o för att underlätta så tänkte ja ta hojen.
Jag vet att det är kallt ute då det kan va lite halt men visste inte att det var så halt.
När ja kommer ner till Handen kliver ja av o kollar för säkerhets skulle på hojen.
Det rinner nån vätska från motorn, bakdäcket är helt dränkt, det ryker lite överallt under kåporna.
Vid lunch kör jag upp till E & D Mc och visar felet.
Killen lyser in med en ficklampa i tittar runt lite.
– Det måste vara topplockpackningen som har gått.
– vad kommer detta gå på då?
– 5-7 tusen.
– Men vänta nu de var ni som va o pilla på hojen sist, innan service gick den bra!
– Men vi har inte gått in så långt i motorn så det måste vara ditt fel.
Jag drog hem och tänkte fixa det själv under vintern.
Har hört mig för lite, och de har svårt att tro att det skulle va topplockspackningen plus att de var sist att pilla på motorn.
I går kväll plocka ja ner kåporna och dessutom så såg jag en stor spricka i kåpan som inte fanns där innan jag lämna in den!
Va ska jag göra nu?
1. Fixa problemet själv och va tyst, jag vet att det blir rätt fixat och det är ett billigt alternativ
2. Lämna in den igen och ta upp en fight med några inkompetenta klåpare (Borde va garanti jobb)
3. Fixa problemet själv och fakturera E & D
Till historien.
Jag ska lämna in min Gixxer 1000 K3 på 2400mila service, tänkte det var viktigt att ha den där stämpeln i boken.
Har haft kontakt med ProstreetMC om en annan sak men de vekar ha konkat, de svarar inte på mail, tfn. så jag kontaktar en annan firma. Så jag lämnar in hojen på E & D MC i Solna. För att underlätta för alla så mailar jag inte en lista över saker som ska beställas, jag vet behöver bytas och saker de kan kolla extra på.
Servicen går ”bra” och ja kommer dit och frågar hur det gick att fixa de sakar ja mailade om, han blir som ett stort frågetecken, ja förklara att jag mailade och fick en bekräftelse tillbaka, men han hade inte kollat mailen.

Nä jag kör hem hojen så ryker det riktigt mycket om den men jag tänker inte så mkt på det då det ösregnar, tänker att det är väl vatten på motorn eller att de har rengöringsmedel som fortfarande är kvar på motorn…
Planen va nu att ställa in den för vintern nu då den har varit inne hos proffs.
Här om dan körde det ihop sig på jobbet o för att underlätta så tänkte ja ta hojen.
Jag vet att det är kallt ute då det kan va lite halt men visste inte att det var så halt.
När ja kommer ner till Handen kliver ja av o kollar för säkerhets skulle på hojen.

Det rinner nån vätska från motorn, bakdäcket är helt dränkt, det ryker lite överallt under kåporna.
Vid lunch kör jag upp till E & D Mc och visar felet.
Killen lyser in med en ficklampa i tittar runt lite.
– Det måste vara topplockpackningen som har gått.
– vad kommer detta gå på då?
– 5-7 tusen.
– Men vänta nu de var ni som va o pilla på hojen sist, innan service gick den bra!
– Men vi har inte gått in så långt i motorn så det måste vara ditt fel.
Jag drog hem och tänkte fixa det själv under vintern.
Har hört mig för lite, och de har svårt att tro att det skulle va topplockspackningen plus att de var sist att pilla på motorn.
I går kväll plocka ja ner kåporna och dessutom så såg jag en stor spricka i kåpan som inte fanns där innan jag lämna in den!


Va ska jag göra nu?

1. Fixa problemet själv och va tyst, jag vet att det blir rätt fixat och det är ett billigt alternativ
2. Lämna in den igen och ta upp en fight med några inkompetenta klåpare (Borde va garanti jobb)
3. Fixa problemet själv och fakturera E & D