KentaR6
Ny medlem
Köpte nyss en hoj, och fick reda på att den ska servas för 2000 mil nu, då den gått 2200...
Åkte på yamahacenter som ville ha över 5000 för den servicen, och enligt den lista jag fick så klarar jag att göra servicen själv. Min fråga är då, hur viktig är stämpeln när man säljer den?
Eller finns det kanske någon billigare mc mek i närheten av östersund som skulle kunna göra det...?
Åkte på yamahacenter som ville ha över 5000 för den servicen, och enligt den lista jag fick så klarar jag att göra servicen själv. Min fråga är då, hur viktig är stämpeln när man säljer den?
Eller finns det kanske någon billigare mc mek i närheten av östersund som skulle kunna göra det...?

2000 mila på en yamaha är väl olja o stift ev luftfilter...Gav 3200 för min 2400mila på sukkan o då var det med ventilkoll o alla vätskor samt stift...Nu till frågan det jag fått för mig är att det är skillnad på olika firmor som när jag skulle byta bort min förra hoj så drog en firma bort över 5k för att det inte fanns en komplett servicebok medans en annan inte brydde sig spec. mycket..gissa vilken firma som fick göra affär