På gata är jag nog nöjd med allt över 100 häst. Samtidigt som 300 inte varit fel det heller, på gata ska det bara vara roligt, hanterbarhet är sekundärt! Å andra sidan är det roligare att hänga av Gixxrar med en ER6 än en turbohoj
.
På bana känns det som att det beror på vart man själv är i sin körning. Jag körde snabbare på en 60-hästars 690 sm än på 120 hästar SuperDuke. Kanske för att jag blev av med respekten för hojen och vågade nyttja den ganska fullt ut.
Nu är det byte till just en 690 som gäller. När jag väl lärt mig svänga och bromsa ordentligt blir väl nästa steg att lära sig hantera effekt också. Jag står fast vid att det är roligare att hänga på en 180-hästars hoj som försvinner på rakorna, och kunna ligga och stressa en sån. Än att köra ifrån en annan 120-hästars streethoj. (och väldigt mycket roligare att bromsa sig om R1or och sen försvinna när det börjar svänga
). Men visst, jag hade också tyckt det vore coolt med en RSV4 Factory istället, om man bara finge ha råd
!

På bana känns det som att det beror på vart man själv är i sin körning. Jag körde snabbare på en 60-hästars 690 sm än på 120 hästar SuperDuke. Kanske för att jag blev av med respekten för hojen och vågade nyttja den ganska fullt ut.
Nu är det byte till just en 690 som gäller. När jag väl lärt mig svänga och bromsa ordentligt blir väl nästa steg att lära sig hantera effekt också. Jag står fast vid att det är roligare att hänga på en 180-hästars hoj som försvinner på rakorna, och kunna ligga och stressa en sån. Än att köra ifrån en annan 120-hästars streethoj. (och väldigt mycket roligare att bromsa sig om R1or och sen försvinna när det börjar svänga


