alexas
lite adrenalin om dagen är bra för magen
hur vet man att tänd spolen e sönder? den tnder inte. har köpt nytt tändstift men den tänder ändå inte. så hur tar jag reda på ifall det e tänd spolen??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
alexas skrev:Hur gör jag det??

Solid snake skrev:Multimeter.
Har jag för mig iaf, el är inte min starka sida.![]()
RS "Alex" skrev:tror det är lite starka strömar för en multimeter, mäte då man kickar på en cross mätte 120v vid kickning... köp sånadär stickor en mot minus andra mot plus i värsta fall vet jag såna finns på biltema för kanske 50kr tryck i den ena i tändhaten andra mot ramen![]()
alexas skrev:hur vet man att tänd spolen e sönder? den tnder inte. har köpt nytt tändstift men den tänder ändå inte. så hur tar jag reda på ifall det e tänd spolen??
gurra snurra skrev:Ohm`s lag
Tisse skrev:ja exakt man ska mäta ohm så man ser om det är nått motstånd i den.. är det inget motstånd är nått kasst i den.. annars så låna av nån å testa..
Ingen av er verkar ju ha ens en minimal susning om vad ni snackar om.Tisse skrev:ja exakt man ska mäta ohm så man ser om det är nått motstånd i den.. är det inget motstånd är nått kasst i den.. annars så låna av nån å testa..

Fluxir skrev:låna av nån som har en hel å testa med den.
om du har kollat så allt annat är som det ska så är det nog den det är fel på, dom e väl itne så jäkla dyra så det e väl ba å byta.
Tisse skrev:ja exakt man ska mäta ohm så man ser om det är nått motstånd i den.. är det inget motstånd är nått kasst i den.. annars så låna av nån å testa..
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |