Kul story Nypanikarn
Hade egentligen aldrig tänkt på det där med knäskrap även om jag var och kollade på vm i roadracing i anderstorp 1989, utan var mest imponerad av att de lutade nåt så sinnessjukt. Bestämde mig ju för att ta licens 1994, och ska man vara ärlig, så trots att jag då hade kört hoj i över 10 år, cross/enduro och bara på landsvägen, så var min kurvteknik på asfalt inte mycket att hänga i julgranen, det gick ju plötsligt jääävligt mycket fortare på landsvägen.
Men på licenskursen lärde man ju sig en hel del under de friare passen, det gick ju att luta mycket mer än man trodde.
Dock var det ju lite tråkigt att jag inte fick köra min racer på kursen, veckan innan hade jag fått fel på tändningen, så fick desperat låna en gammal xr600 som vi kastade på 17" landsvägsdäck på. Toppfarten på sviestad var ju inte mycket att hurra för, så det blev lite inspirerat race med en standard125'a, och weehoo, helt plötsligt tog knät i backen, och ritsch så var en 10x10cm skinnbit borta från mitt gamla jofamaställ..