Hur var ditt första knäskrap?

Aldrig haft något behov av att knäskrapa. Fotpinnesskrapande har det däremot blivit en del :tomten

håkan skrev:
och köra med knäskrap på allmän väg.... jaaa.. er har jag inte mycket till övers för...

Man gör väl som man själv vill, utan någon moraltant tycker si eller så. Visst skrapa på landsväg är inte helt vanligt - men härliga av & på farter kan jag inte låta bli att gasa lite extra och då måste knäet i backen så jag känner hur stor lutningen är. På vanliga landsvägar gör jag det inte, då risken för faror är för stora. Visst det har hänt - men hör till ovanligheterna.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Man gör väl som man själv vill, utan någon moraltant tycker si eller så. Visst skrapa på landsväg är inte helt vanligt - men härliga av & på farter kan jag inte låta bli att gasa lite extra och då måste knäet i backen så jag känner hur stor lutningen är. På vanliga landsvägar gör jag det inte, då risken för faror är för stora. Visst det har hänt - men hör till ovanligheterna.

Mvh//ZS
håller med... solly då... bara för att jag aldrig ens försökt skrapa knä på gatan... på banan blire ju automagiskt... vill inte va moraltant... jag kör fort jag med... ska prova nån gång på nån av/på fart :D

EDIT: Knät är väl till för att känna avstånd... och kunna trycka upp hojen igen om/när däcken släpper ...

Last edited:
Rolig läsning. Mitt första knäskrap var mest överraskande då jag inte alls jagade knäskrap så det resulterade i att jag vek upp hojjen då jag först blev rädd innan jag förstod vad det var frågan om. Till saken hör också att jag inte hade några puckar så det kändes ganska ordentligt. Blev ju dock väldigt glad så klart så jag tog ett par kurvor till med medvetna skrap. Dock då fortfarande utan puckar vilket gjorde ont och stället gick sönder. Men det var det värt för det var ju kul och stället var ju ändå gamalt, fult och trasigt.

Nyteknik skrev:
Jag inleder och börjar med lite bakgrund.

Jag startade min mc-karriär i s.k. Bay Area runt San Francisco i Kalifornien. Då, omkring 1989, var jag relativt .....

håkan skrev:
EDIT: Knät är väl till för att känna avstånd... och kunna trycka upp hojen igen om/när däcken släpper ...

Avstånd ja ( används som ett känselspröt ), men att trycka upp vid eventuellt framhjuls släpp är mer tur än skicklighet.

Mvh//ZS

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...