Hur var dagens pendling?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
God morgon!

Tänkte att vi här kunde dela med oss av våra tanka kring dagens pendling (givetvis enbart om den utförts på hoj).

Jag har kört igång och pendlar på hojen denna vecka. Det är förvånansvärt varmt på morgonen och helt underbart när det är dags att åka hem.
Man inser verkligen hur smidig man är i trafiken nu när man hoppar över från att pendla med bilen.

Att glida förbi alla andra är en en skön känsla alltså :)

En vändning i vädret den här veckan! Skönt! Skulle gärna jobba längre hemifrån ibland... Imorgon blir det småvägar :yoparty t.o.r. Västerås, gott om tid, kort arbetsdag... Och sol ska det bli!:banana

Pendlar Malmö - Lund, tog premiärturen med hojen till jobbet igår :banana Perfekt temperatur på morgonen men svettades ihjäl i trafikstockningen i Malmö på väg hem, nånstans ändå en rätt angenäm känsla :tungan

Jag bussar i vanliga fall, halverar restiden med hoj, galet skönt!

Ska försöka komma iväg riktigt tidigt imorgon bitti så man får lite motorväg för sig själv :rodnar

Idag hoppade jag över att ta hojen pga tät dimma hemmavid, samt att jag skulle bli välkomnad hem med en regnskur... imorgon blir det däremot hoj till jobbet, sedan vidare mot triumphs roadshow på eftermiddagen.

Fast pendeltågen bjöd på en trasig växel, med tillhörande försening, och tuben på totalt strömavbrott. Vilken tur att jag inte tog hojen så jag fick uppleva det!

Last edited:
Pendlar Falun-Borlänge.
Temperaturmässigt var det helt OK idag men det var kladdigare på vägen än jag trodde. Hade hoppats att det skulle ha torkat upp mer sen regnskuren sent igår kväll. De har i.a.f. "lovat" bra väder under dan så turen hem kan nog bli riktigt trevlig.
Ska regna inatt igen men det blir nog en tur imorgon också, fast då tar jag nog allvädersjackan. Så tråkigt att göra rent skinn.

Riktigt trevlig tur idag fram tills jag kom till parkeringen på jobbet där en hantverkarbuse höll på att backa över mig...

Ja det är definitvt allvädersstället som gäller för det är ganska skitigt på vägarna än. Men ack så roligt det är. Önskade att det var längre än 2 mil enkel till jobbet.....

Första dagen med hojen till jobbet i dag för denna säsong. Guld!
Känns som om vägbanan är lite hal på sina ställen, ungefär som om det ligger en film ovanpå asfalten.
Men sååå skönt, sjöng hela vägen in :banana

Själva körningen var inte mycket att hänga i hjulgranen men jag fick sova 30 min längre än om jag åkt bil/kommunalt så det var ju vinst.
Däremot funkade varken blinkers eller värmehandtag så det blir nog till att kolla igenom säkringarna innan jag kör hem.

Har tagit hojen till jobbet några gånger nu, är förvånad över hur man fortfarande är ganska osynlig för bilisterna, börjar tappa räkningen på hur många gånger man nästan blivit prejjad. Och första långfingret till bilist rest för iår, någon surf*tta som inte kunde finna sig i att jag inte ställde mig i kön bakom honom :arsele

Men jag är inte det minsta bitter, jag njuter varje sekund påväg till jobbet istället för att sitta still i en kö och känna mig stressad :katt

Tog också pendlingspremiären idag. Höll på att komma sent dock. Åka hoj, då spar man ju tid d.v.s. kan åka senare...men vanan att kränga på sig alla grejer satt inte som den gjorde så tiden gick lite väl fort där ett tag

Premiär idag: Lite kallt om fingrarna, inte så mycket grus, lite småhalt med sportdäck, men ack så härligt :)

Hade turen på min sida idag när jag lämnade besiktningen, hade jag kommit en 2 sekunder senare hade jag blivit rammad av en stackare på hoj som gick omkull 20 m innan han skulle svänga in på Bilprovningen.
Vände och kollade upp honom, han klarade sig med skrubbsår på ena knät och en rejält skrapad hoj.

Det här är tredje veckan jag kör hoj till och från jobbet och klart att man skulle uppskatta lite mer värme men det funkar.
Det skulle iof vara skönt med värmehantag men tjänar man ca 70 - 80 minuter om dagen på att köra hoj kan man stå ut med lite kyla :tungan

Vägarna är hyfsade, billisterna inte allt för förvånade när man passerar mellan dom i köerna men dock så håller jag mig ifrån väggrenen då det är en hel del grus och annat skräp där.

Finns till och med tillfällen och fäste då man får möjligheten att spara in slitaget på framdäcket så man inte behöver slita i onödan :brynad

Lyckliga ni som kan pendla till jobbet med mc, jag går till jobbet på 7 minuter, känns lite overkill att ta mc:n. Men det är klart, jag skulle ju kunna göra det och eftersom det är så bökigt att parkera i stan så kan jag ju alltid parkera hemma :va

Lite kallt i handskarna på väg hem, och mycket skit på vägbanorna. Har kört sen i förra veckan här i Sthlm

Jag har pendlat sen i mars, era veklingar. :) En väldig tur med vädret, trots att det varit kallt som attan så har det ju varit torrt så inte råkat ut någon halka! Tycker också att bilisterna är väldigt accepterande (i göteborg), inte haft några sura miner när man glidit mellan bilarna längst fram vid rödljus och köer. Iofs har jag inte kollat efter reaktioner heller, men ingen som tutat eller gormat på mig i alla fall.

Åker ni sportis i textilställ?
Tanken har slagit mig men jag har inte vågat tänka den fullt ut.

Tänkte åka idag med skinn plus endurojacka.
Har köpt värmepåsar från Clas Ohlson att ha innanför handskarna. Funkade bra på premiären.

En tur in till Kista från Enköping idag, tog nätta 40 minuter... Stäket var väl inte alldeles skitroligt med en fet propp (vilket inte var helt oväntat) meeen... Det gick rätt smidigt att puttra förbi proppen ändå. OCh norra infarten till Kista var helt tom.:va
Hojen blev lite skitig, pga att vägarna inte var torra vid avfärden, så det blir en tvätt när jag kommer hem idag. Hemfärden sker förhoppningsvis på lite roligare vägar än E18, och tar nog lite längre tid. Beror på hur det blir med provkörning av kåttarna i eftermiddag.

Åker ni sportis i textilställ?
Tanken har slagit mig men jag har inte vågat tänka den fullt ut.

Tänkte åka idag med skinn plus endurojacka.
Har köpt värmepåsar från Clas Ohlson att ha innanför handskarna. Funkade bra på premiären.

Jag åker sportis i textilställ när vädret kräver. Alternativet är att ställa hojen och åka bil, vilket känns jävligt mesigt!

Textilställ är kung när vädret inte är på topp skulle jag vilja säga :)

För övrigt så var dagens pendling rätt blåsig. Mycket sidovindar som slet i hojen, men fan - känslan att lägga sig i vänsterfilen och smidigt panga förbi alla andra som bilpendlar är magisk! :Bugar

Kör sportis i allvädersställ när det är sånt väder.

Helt suverän pendlingstur i morse. Solen sken, torra vägbanor och lite trafik :banana

Back