hur valde ni vad ni skulle köra?

• Thread starter Thread starter ritchi
  • Start date Start date
Emmi skrev:
2073963 Vibrationerna är inget som stör mig, åker ju inte hoj för att det ska va bekvämt utan för att det ska va skitkul!!

Nej givetvis inte!...men man vill juh gärna kunna kör 10mil utan att domna av. Sen så vill man juh gärna kunna se om tex bylingen ligger bakom. :)

Fotrally skrev:
2072720 För mig var valet enkelt iaf...

Vill man ha vibrationsskador i röven och händer/armar så köper man motard. Vill man inte kunna titta i backspeglarna så köper man motard.
(Fick tom ont i huvudet efter att ha kört 10min. :3freak)
OT: Ni med motard hur gör ni för att motverka kroppskador under färd? :rolleyes:

Har man en del pengar över till att pröjsa försäkringen tycker du ska köpa R1:a! :)

Nä dax att var lite seriös... Köp precis den du vill ha, enkelt!

:hihi

Du måste lära dig att inte hålla så hårt i styret :fakta

Ville ha en vägmaskin med kraftig motor. Valde en äldre och tyngre för att ha råd med premierna.

Offroadare och mindre vägmaskiner har jag haft några innan.

Fotrally skrev:
2074042 Nej givetvis inte!...men man vill juh gärna kunna kör 10mil utan att domna av. Sen så vill man juh gärna kunna se om tex bylingen ligger bakom. :)

Brukar man inte höra om de ligger bakom? :D
10 mil är inga problem att åka alls.
Backspeglarna är inga problem att se i om man nu använder dem på hojen, jag brukar vända mig om istället.

Werzion skrev:
2072572 sen försvann den fixering av sig självt/utan att jag märkte det, sen en vacker dag hade man en moped a'la offroad-modell (Suzuki TS)
den lätta hojen blev sedan en Yamaha DTR 125 (present från farsan :banana) och efter det blev det ganska automatiskt att jag letade efter den snyggaste offroad-yaman jag kunde hitta... (tyvärr vart det ungefär ett år innan begreppet motard fick fart i sverige, men en sådan a'la hitler moppe (ktm) blir det nog till sommaren)

Bra smak där, har samma förflutna själv (TS, DTR125 och XT). :tummenupp

ritchi skrev:
2072288 jag har ett litet problem, eller ett rätt stort :rolleyes:

jag har kört hojj i 4 år nu och har kört sporthoj och supermotard.
har sålt köpt sålt köpt hela tiden för jag kan inte bestäma mig för
vad jag vill köra :confused:
så just nu funderar jag på antingen en supermotard som ja ska köra gata cross och motardbana med....ELLER en R1a typ -00 och vara med posör
med kanske åka å slanga lite här och där.
MEN...jag kommer jobba hela somaren typ kommer nog inte åka utanför stan mycket, är det kul med sporthoj ändå fast man bara åker i stan typ.
självklart, det är MYCKET mer skrytit snyggare värre med en sporthoj än en motard för alla som inte kan något.
tycker själv som det låter som att jag vill köra motard men ändå så drar de lite i den dära R1:a hållet..

SÅ frågan lyder väll typ:
Hur valde ni vad ni skulle köra, sporthoj eller supermotard?
annledning bättre sämre och allt vad det nu är. :confused:

jag e typ som du..velar o byter hela tiden..
jag köpte lite billigare av varje sort så löste de sig :tummenupp

Emmi skrev:
2074389 Brukar man inte höra om de ligger bakom? :D
:hihi Jo det har du iofs rätt i!

Emmi skrev:
207438910 mil är inga problem att åka alls.
Backspeglarna är inga problem att se i om man nu använder dem på hojen, jag brukar vända mig om istället.

Det är säkert möjligt eftersom folk gör det men jag skulle fan aldrig palla med det... provade ktm 640 när jag var på gotland 2004 och efter 10min saknade jag min dåvarande symaskin(CBR600) nått fruktansvärt! Rolig var den att köra men ändå jobbig pga vibrationer. Kanske en vanesak..

Den var billig, och min farbror hade den, sen är det lite sentimentala skäl, min kusin ägde denna innan han gick bort för några år sedan, så jag tyckte den skulle stanna i familjen.

För en månad sen tänkte jag ungefär lika som du trådskaparen gör nu.
Var verkligen inne på att köpa min en fet R-hoj.
Varför? De går fort, de är svårt snygga, man tar sig längre.. Ja. Sen är de snygga igen och de går fort. Jättefort.

Men, nu har jag ändrat mig.
Varför? Jo, det absolut roligaste jag gjorde förra året var att köra motard med polarna.
Mer argument behövs egentligen inte. Men småsaker som att de bara kostar en liiiten del att äga jämfört med en R-hoj, samt att kastar man de i backen så gör det mer eller mindre ingenting.

Sen är ju faktiskt motard :yoparty :rock :cdevil medans sporthoj är
mer...ja. :squid typ :D

:tummenupp

Fotrally Plocka bort backspeglarna så har du det problemet ur världen :hihi

..och angående milen. Körde ett par resor till Lidköping t&r ifjol. 38 mil enkel resa. Jo, man blev väl lite stel i ryggen, händerna domnade bort efter några mil och duken är kanske rätt mkt touring. Men, vafan..vill man så går det ;)

Last edited:
Först var det motard , billig kul perfekt första hojj som går att busa runt med.
Vågade helt enkelt inte köpa mig en plastraket , skulle köra ihjäl mig om jag
hade börjat med en sånn.

har nu sålt motarden o köpt mig en plastraket.
anser att jag har lite mer kött på benen nu. För att köra
sporthoj.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!