hur valde ni vad ni skulle köra?

• Thread starter Thread starter ritchi
  • Start date Start date

ritchi

Guest
jag har ett litet problem, eller ett rätt stort :rolleyes:

jag har kört hojj i 4 år nu och har kört sporthoj och supermotard.
har sålt köpt sålt köpt hela tiden för jag kan inte bestäma mig för
vad jag vill köra :confused:
så just nu funderar jag på antingen en supermotard som ja ska köra gata cross och motardbana med....ELLER en R1a typ -00 och vara med posör
med kanske åka å slanga lite här och där.
MEN...jag kommer jobba hela somaren typ kommer nog inte åka utanför stan mycket, är det kul med sporthoj ändå fast man bara åker i stan typ.
självklart, det är MYCKET mer skrytit snyggare värre med en sporthoj än en motard för alla som inte kan något.
tycker själv som det låter som att jag vill köra motard men ändå så drar de lite i den dära R1:a hållet..

SÅ frågan lyder väll typ:
Hur valde ni vad ni skulle köra, sporthoj eller supermotard?
annledning bättre sämre och allt vad det nu är. :confused:

ritchi skrev:
2072288

Jag valde just cbr för att den stog lägligt till och var dåligt låst.

:rolleyes:

jag ville ha en cykel som var billig och såg hyffsat bra ut, och så ville jag ha en sporthoj.

sporthoj is the shit :fakta

hehe nädå, jag gillar hojtypen, men det blir säkert en motard för mig någon gång.
kanske både och :)

Jag vill bara ha en sporthoj för att den är snygg och är mer av ett hobbyfordon än till exempel en offroadare eller något annat som är mer praktiskt = tråkigare.

Min smak är enkel: Det bästa duger!
:hihi

Skämt åsido - Säger som Tinatjejen...det blev som det blev, även om det finns folk som skulle kalla mig insnöad på Honda... ;) (skulle JAG?) :lol

Det är bara att provsita/provköra, och FÖRSÖKA vara objektiv.
Lätt i teorin, men i praktiken omöjligt.

Priset avgjorde+militärtjänstgöring.

Sen är det som allting man får vad man betalar för, ja visste om vissa fel på hojen men hittade även fler tyvärr :gnissla

Ni som är insatta, bör man byta boxar och olja själv eller lämna in/är det avancerat ?

hmm... när jag var lite fanns det inget annat än en "snorgrön" Ninja i mitt huvud... sen försvann den fixering av sig självt/utan att jag märkte det, sen en vacker dag hade man en moped a'la offroad-modell (Suzuki TS)
den lätta hojen blev sedan en Yamaha DTR 125 (present från farsan :banana) och efter det blev det ganska automatiskt att jag letade efter den snyggaste offroad-yaman jag kunde hitta... (tyvärr vart det ungefär ett år innan begreppet motard fick fart i sverige, men en sådan a'la hitler moppe (ktm) blir det nog till sommaren)

"skräckpropagandan" som ligger över sporthojar, försäkringen alltså, fick mig att inte ens fundera på att skaffa en... tror dock inte jag vill ha någon, skulle dock inte tveka en sekund att få testa en!

ritchi skrev:
2072288

För mig var valet enkelt iaf...

Vill man ha vibrationsskador i röven och händer/armar så köper man motard. Vill man inte kunna titta i backspeglarna så köper man motard.
(Fick tom ont i huvudet efter att ha kört 10min. :3freak)
OT: Ni med motard hur gör ni för att motverka kroppskador under färd? :rolleyes:

Har man en del pengar över till att pröjsa försäkringen tycker du ska köpa R1:a! :)

Nä dax att var lite seriös... Köp precis den du vill ha, enkelt!

Fotrally skrev:
2072720 För mig var valet enkelt iaf...

Vill man ha vibrationsskador i röven och händer/armar så köper man motard. Vill man inte kunna titta i backspeglarna så köper man motard.

Efter några mil har hela kroppen domnat bort så då slutar det göra ont :tummenupp

ritchi skrev:
2072288

Hmmm... min först hoj styrdes mycket av vad det kosatde att fösäkra den. Körde en dominator i 2 år. Nu har jag dock uppgraderat mig till en Hornet 600, den oxå billig i försäkring.

Om du nu bara ska kjöra i stan, så är nog en motard lite roligare. Kan dick tänka mig att den inte är lika rolig på små krogiga landsvägar.

Men för att svara på frågan så köp en sån hoj som passar bäst till det du kommer använda den till :tummenupp

Tycker inte alls min ktm vibrerar så det blir störande.
Knappt märkbart i mina ögon.
Men då är jag inte någon gamling som er ;) :arsele :tungan

Fotrally skrev:
2072720 För mig var valet enkelt iaf...

OT: Ni med motard hur gör ni för att motverka kroppskador under färd? :rolleyes:

Vibrationerna är inget som stör mig, åker ju inte hoj för att det ska va bekvämt utan för att det ska va skitkul!

H4 skrev:
2072448 Jag vill bara ha en sporthoj för att den är snygg och är mer av ett hobbyfordon än till exempel en offroadare eller något annat som är mer praktiskt = tråkigare.

Han pratade väl om motard och inte nån gammal offroad? F.ö. så är inte offroad tråkigare än sporthoj, allt beror på hur och var man kör!

Emmi skrev:
2073963 Vibrationerna är inget som stör mig!

Märkligt.. jag har hört fler tjejer säga just de orden!
:tungan

ritchi skrev:
2072288
Hur valde ni vad ni skulle köra..

Jag valde inte.. jag blev vald...

Nu är väl iofs min hoj varken sporthoj eller motard. Bara det bästa av båda världar. Samma dåliga vändradie och taskiga markfrigång som en sporthoj. Samma vibrationer som en motard!
:tummenupp

Allvarligt talat hade jag aldrig funderat på hoj tills den dag en kille parkerade ett monster där jag stod inne i stan. Kunde inte annat än ringa körskolan, köpa ställ och se till att jag fick ett hojkort så jag kunde köpa och köra ett eget monster.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg