Hur valde ni hoj?

Åkte till auktion på mc firma i Norrköping för att bjuda på en z1000,hade 65 lakan i fickan.Vid 50 papp trodde jag det var klart sedan börja tokbjudningen =).Gick över min budget o hojen fick en annan ägare snyft =(.Bara ta nya tag bjöd på nästa som var en z750 sprillans NY.Fick den för 43 papp.Oki efter en vecka när allt sjunkit undan o besvikelsen över 1000 kubikaren lagt sig ,Så fick jag ett flin över mina läppar o insåg att z750 är fin nog o priset var HELT Rätt =) Summa = eller vad man säger impulsköp som Blev kalas. :tungan
 
FRiLLA skrev:
Åkte till auktion på mc firma i Norrköping för att bjuda på en z1000,hade 65 lakan i fickan.Vid 50 papp trodde jag det var klart sedan börja tokbjudningen =).Gick över min budget o hojen fick en annan ägare snyft =(.Bara ta nya tag bjöd på nästa som var en z750 sprillans NY.Fick den för 43 papp.Oki efter en vecka när allt sjunkit undan o besvikelsen över 1000 kubikaren lagt sig ,Så fick jag ett flin över mina läppar o insåg att z750 är fin nog o priset var HELT Rätt =) Summa = eller vad man säger impulsköp som Blev kalas. :tungan
mc-service?
 
Jag kollade hur mycket pengar jag kunde skaffa fram, sen så letade jag runt i den prisklassen och efter et tag så fann jag kawan och jag tycker jag har snyggaste 600'an jag har råd med....
 
Suzuki GS500E min första hoj den va "billig" tycker den e skit snygg och hört att den e en bra nybörjar hoj
 
Jag valde min RGV främst för att den var billig och rätt snygg. Dessutom har den en billig försäkring och är riktigt lättkörd. Nackdelen är det dåliga bottendraget. Hade jag vetat det jag vet idag så hade jag inte valt den. Så nu till våren blir det 4-takt.
 
Ända sen jag var et par år och hade en grön "trike" har jag varit färgad. Så att det skulle bli en grön kawa var solklart. Och som nybörjare så tyckte jag en 600:a räcker långt. Jag var inne på en 03 636 men när jag såg 600 rr 04 med svart ram var jag såld på den. Men som alla redan vet så kommer det en ny 636:a till 2005 och det är grymt snygg och jag tycker det skulle kännas tråkigt att köpa en modell som redan är "gammal". Så det blev en grön 636 2005:a. :tummenupp

pengarna var inte något större problem, det var bara frågan hur mycket jag skulle spara. Har/hade 9 mån på mig från jag fått jobb tills hojen levereras.
 
Ok. Min tur då..

jag valde min hoj för jag ville helst komma ner till försäkringsklass 5, men endå ha en rolig sporthoj med feta bromsar, ultrabra chassie och löjligt snygg (enligt min egen åsikt då alltså.. vad andra tycker skiter man ju i.. :) ).

Sen ville jag ha kåpor för att slippa fartvinden, den ska inte vara för dyr att serva, den ska vara hyfsat ny och man ska kunna köra på bana också emellanåt..

Osso är det ju grymt ljud i en Duc. När man mullrar genom stan och hör ljudet vid gasavslag är det så man nästan får... skinnställ? :va :hihi

Dessutom är det lite coolt att inte kukförlänga sig med en hoj med 250 BHP, men endå ha en hoj som hänger med i kurviga sammanhang. Dvs när MC-åkning är som bäst!... IMHO. :banana
 
NINJA!!!!!
Det tror jag inte man behöver förklara! :yoparty
 
Valde efter utseende och pris
Hade velat ha en monsterr länge som fan, men hade inte råd med en 900 så då fick det bli en 600.

Edit: Nästa gång blir det en TL1000, Sp1 eller en större monster.
 
Last edited:
R1-Night-Rider skrev:
Hur valde ni hoj och varför? För att den var snyggast? Gillade den bäst? Billigast att äga? Eller hur det nu var :confused:


Berätta varför ni valde den ni valde :tummenupp

1. Utseende
2. Köregenskaper
3. Pris och övriga driftskostnader

Som ensam segrare stod Yamaha FZ6 N-04!! Och jag har inte ångrat mig en sekund... :banana
 
satt och glodde på blocket och helt plötsligt.. poff så sken en yamaha TDR upp rutan :P
 
ZX7R är fortfarande en av de snyggaste hojjar som någonsin tillverkats, hade tyvärr inte riktigt råd med den så det fick bli det näst bästa, ZXR750 -95. Så nära ZX7R:en jag kunde komma. Men det lutar åt en twin nästa gång.

//J
 
valde SV:n för att den är lätt,lättkörd,V-twin,billig försäkring & jävligt snygg såklart.
lagom ´å köra med som första hoj.
 
Första hojen, det var "nu eller aldrig" köpte den (Gsx 600f -88) innan jag hade kortet, tänkte mest att det här är en skitbra första hoj!
Körde den i 3 år, sen var det dags att köpa nått värre!!

Visste att jag ville ha en till "600" & läste som fan om olika hojar, en polare hade haft en zx6r -96 som jag hade åkt med ett par gånger & den verkade helt ok samtidigt som jag tittade på en Gsxr -98. hittade en annons på en Zx6r -98 (har bara läst bra saker om den på nätet m,m), va fan!, åkte dit & provkörde, då var det kört... skulle bara ha den & det ångrar jag inte.... :tummenupp

Får se om ett tag, vad man blir sugen på, kanske en 1000cc?
 
Jag valde inte hoj den valde mig :tummenupp skulle absolut inte ha nån gathoj, men så helt plötsligt en dag så va det nån som kastade en hoj på mig.
En lätt skrapad R1-2002 med bara 100mil på mätarn och mindre än en månad gammal.

Så nu e jag fast i sporthojsträsket efter att mestadels ha kört jordfräsar tidigare :)
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top