paltskallen
Ny medlem
Jag har en slänt på baksidan av huset som verkar vara ett myrparadis,
hur många myrbon som helst,
varje bo ser ut som en jordfläck stor som en cd-skiva ungefär där dom bor.
Petar man där blir dom helt vilda och strömmar upp i ohyggliga mängder.
Hyfsat aggressiva är dom också, så när man ska klippa med trimmer i slänten anfaller dom med full kraft,
så det är stövlar och påklätt som gäller.
Gå barfota på baksidan är inte heller ett alternativ då dom cirkulerar utanför boet och biter till på fötterna när tillfälle ges.
Under några år har jag provat dussintals myrr flaskor med pulver och strött på boen,
med den effekten att dom överger det boet och gör ett nytt.
Även provat med myrr-bete som är nått grejs man sätter i en liten burk som dom sedan går och hämtar och tar tillbaka till boet som skall utrota kolonin.
Inget av dessa har någon effekt, mer än att man retar upp attackmyrorna och nu vill jag bli kvitt dom.
Någon som har något fiffigt tips på hur detta kan lösas?
hur många myrbon som helst,
varje bo ser ut som en jordfläck stor som en cd-skiva ungefär där dom bor.
Petar man där blir dom helt vilda och strömmar upp i ohyggliga mängder.
Hyfsat aggressiva är dom också, så när man ska klippa med trimmer i slänten anfaller dom med full kraft,
så det är stövlar och påklätt som gäller.
Gå barfota på baksidan är inte heller ett alternativ då dom cirkulerar utanför boet och biter till på fötterna när tillfälle ges.
Under några år har jag provat dussintals myrr flaskor med pulver och strött på boen,
med den effekten att dom överger det boet och gör ett nytt.
Även provat med myrr-bete som är nått grejs man sätter i en liten burk som dom sedan går och hämtar och tar tillbaka till boet som skall utrota kolonin.
Inget av dessa har någon effekt, mer än att man retar upp attackmyrorna och nu vill jag bli kvitt dom.
Någon som har något fiffigt tips på hur detta kan lösas?