Hur tusan gör jag?!

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Godkväll alla! :yoparty
Joo det är såhär att jag behöver lite tips & råd. Därför söker jag mig till alla er här, kan tänka mig att ni nog har en hel del säkert både bra & dåligt att komma med som jag kan få nytta av...:tungan
Det är nämligen så att jag letar hoj nu. Och det blir en 125a.
Och den som jag är helt inne på är Yamahans YZF-R125, har dock hört att det i princip är omöjligt att klara manöverbanorna med denna.. Och att det isf är lämpligare att välja Hondas Cbr, eftersom den tydligen ska ha en annan gaffelvinkel än Yamahans.. Men så, min fråga till er är.
Hur skulle ni har gjort? Jag ska iaf ha mig en sport hoj, and that's it..
Så vad säger ni? Ska jag fet glömma Yamahans modell och köra på CBRn enbart för att det i principen är omöjligt att grejja manöverbanorna eller går det trots gaffelvinkeln? Vad säger ni med erfarenhet om detta? :)

Skulle inte tro att det e så stor skillnad på dom. Men om det nu skulle vara det så kan du kanske få hyra någon körskolas mc så att du kan göra uppkörningen med den eller om du känner någon med en annan mc som du skulle kunna få låna.

Lycka till!

Kanske övningsköra hemma som man kan tolka dig. (yzf-125)
Men kanske köra upp på körskolehoj.

Skulle inte tro att det e så stor skillnad på dom. Men om det nu skulle vara det så kan du kanske få hyra någon körskolas mc så att du kan göra uppkörningen med den eller om du känner någon med en annan mc som du skulle kunna få låna.

Lycka till!

Ja men precis... Det blir nog det allra enklaste =)
Tack så mycket! =)

Jennie du känner ingen Izabella G?

Bara undrar ^^

Edit: Eftersom du bor i Rönnige.

Men det är fortfarande ingen som har svarat på ifall om det är omöjligt att klara manöverbanorna med Yamahans 125a :(
Ingen med sådan erfarenhet som vill dela med sig?:confused:
:)

Last edited:
Jennie du känner ingen Izabella G?

Bara undrar ^^

Edit: Eftersom du bor i Rönnige.

Hm. Nej det gör jag inte. Men Rönninge är en liten håla, så här känner alla till alla. Men det är ingen som jag har någon närmare kontakt med.

De som har erfarenhet av såna hojar ligger ju för fan o sover nu.

Ja det verkar ju inte bättre. :confused: Fan snacka om att ha valt helt fel tidpunkt för denhär tråden... :huvet

Last edited:
Hm. Nej det gör jag inte. Men Rönninge är en liten håla, så här känner alla till alla. Men det är ingen som jag har någon närmare kontakt med.

Ja det verkar ju inte bättre. :confused: Fan snacka om att ha valt helt fel tidpunkt för denhär tråden... :huvet

Jau... fast jag skulle personligen köpt en Aprilia istället o skete helt i de andra om ja nu ska ge ett tips åtminstone :D

Jau... fast jag skulle personligen köpt en Aprilia istället o skete helt i de andra om ja nu ska ge ett tips åtminstone :D

Okej, då måste jag fråga dig varför Aprilia?:)

БОБАН;3839576 skrev:
Köp den hoj du vill och sedan äre bara att träna...

Jo. Men min fråga var ju om det är omöjligt att grejja manöverbanorna med Yamahans modell pga dennes gaffelbyggnad, och är det omöjligt, så spelar det ju ingen roll hur mycket man övar...
Hade jag varit så säker på att det bara är å öva så hade jag ju inte suttit här och skrivit nu. Då hade jag ju redan haft hojen! :tungan

Last edited:
Okej, då måste jag fråga dig varför Aprilia?:)

Behöver du mer än en bild?

Aprilia%20RS125%2006%20%202.jpg

Jo att den är snygg håller jag helt klart med om =) Men det är den inte ensam om att vara, inte i mitt tycke iaf, så det var därför jag frågade tänkte om du hade några fler anledningar :)

Ptja, det är väl den enda 125a som är snygg va väl det jag tänkte på.
Men skitsamma, det hjälper knappast dig i dina funderingar så antingen knallar du över till 125cc delen här på forumet eller så väntar du tills de små liven vaknar till liv efter sina små lördagsbestyr.

Ptja, det är väl den enda 125a som är snygg va väl det jag tänkte på.
Men skitsamma, det hjälper knappast dig i dina funderingar så antingen knallar du över till 125cc delen här på forumet eller så väntar du tills de små liven vaknar till liv efter sina små lördagsbestyr.

Nej precis det gör ju inte det. :tungan
Men jo, precis. Men tack iaf :tummenupp :)

En 125a är vell la ingen sporthoj? :näsblod

det är ju en moped i lite större format? :va

du kan få köra upp på min om du vill.. :tungan :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...