Hur trodde jag..

Rasorblade skrev:
2260388 Köp Motard!!! :D :tummenupp
Billigt och skitskoj!! :yoparty

Den tanken har passerat men efter att ha testat Eisbaers 660 så känns det inte lika lockande. Säkert sjukt skoj men jag är för bekväm. ;)

Iceman1975 skrev:
2260453 Gör som jag..Sluta åk..
Finns annat att lägga pengarna på... :7peta

/Lännström

DET är inget val. Hoj ska jag ha. Det är bara en fråga om att testa vidare tills jag är nöjd.

Last edited:
varför inte köpa en hornet 600/900 bra effekt rolig att köra och billig i försäkring. pröjsar 3300 hel/hel år för min 600 mitt i storstockholm. 176 kilo hundra häst.

inköpspris 40-80000

Multistrada-n ska tydligen vara en jävligt rolig hoj. Synd bara att den ser förjävlig ut.
Har sett en med bytt front som blev jävligt fet så det kanske är ett alternativ? :)

Bais skrev:
2260688 varför inte köpa en hornet 600/900 bra effekt rolig att köra och billig i försäkring. pröjsar 3300 hel/hel år för min 600 mitt i storstockholm. 176 kilo hundra häst.

inköpspris 40-80000

Vad hade du då för årsmodell?
De jag kollat upp är ju lika dyra som en Honda 600RR-04
Pma gärna dit regnr..

Är du en sån som inte kan åka på äldre maskiner? Tidigt 90-tal? Tänkte på att min GSXR 1100 -91 ÄR rolig att köra. Gott om effekt (iof lite trimmad) och bra styrgeometri. Kostar ca 3500 hel/hel. Kompisen styr en -97 ZX9, gott om effekt och mycket bra styrgeometri ca 5000 hel/hel. Å en 94-98 CBR borde oxå uppfylla kriteriet rolig körning låg premie.

Kawwa skrev:
2261053 Är du en sån som inte kan åka på äldre maskiner? Tidigt 90-tal? Tänkte på att min GSXR 1100 -91 ÄR rolig att köra. Gott om effekt (iof lite trimmad) och bra styrgeometri. Kostar ca 3500 hel/hel. Kompisen styr en -97 ZX9, gott om effekt och mycket bra styrgeometri ca 5000 hel/hel. Å en 94-98 CBR borde oxå uppfylla kriteriet rolig körning låg premie.

Har provkört en Honda 900-95.. Var som att försöka styra en båt med pinnar.. :näsblod
De äldre hojar jag tittat på är det en massa mekande med..
Men det kanske finns en pärla där ute.. :va

Kawwa skrev:
2261053 Är du en sån som inte kan åka på äldre maskiner? Tidigt 90-tal? Tänkte på att min GSXR 1100 -91 ÄR rolig att köra. Gott om effekt (iof lite trimmad) och bra styrgeometri. Kostar ca 3500 hel/hel. Kompisen styr en -97 ZX9, gott om effekt och mycket bra styrgeometri ca 5000 hel/hel. Å en 94-98 CBR borde oxå uppfylla kriteriet rolig körning låg premie.

Jag minns den gamla goda tiden, då den gode plåtniklas körde gammelgixxer och kraschade den med en militant vegan bakpå. Det var roligt. Gör det igen.

Plåtniklas skrev:
2259937 Hur trodde jag egentligen att jag skulle vara nöjd när jag bytte ner mig från en Ducati 748 till en hoj med 45 hästar?

Helt oförståeligt... du måste haft otur när du tänkte.

Mattias skrev:
2261121 Jag minns den gamla goda tiden, då den gode plåtniklas körde gammelgixxer och kraschade den med en militant vegan bakpå. Det var roligt. Gör det igen.

Det låter VERKLIGEN som en god tid. Kan den inte komma tillbaka?

Plåtniklas skrev:
2260559 Den tanken har passerat men efter att ha testat Eisbaers 660 så känns det inte lika lockande. Säkert sjukt skoj men jag är för bekväm. ;)

DET är inget val. Hoj ska jag ha. Det är bara en fråga om att testa vidare tills jag är nöjd.

varför inte testa en ER-6 n??

typ som din mt-03 fast med mer mos i. billiga att försäkra.

Mattias skrev:
2261121 Jag minns den gamla goda tiden, då den gode plåtniklas körde gammelgixxer och kraschade den med en militant vegan bakpå. Det var roligt. Gör det igen.

Näe. Inga fler veganer för mig tack.

Pejo skrev:
Helt oförståeligt... du måste haft otur när du tänkte.

Allt för ofta, käre Pejo. Allt för ofta.

Plåtniklas skrev:
2259937 Hur trodde jag egentligen att jag skulle vara nöjd när jag bytte ner mig från en Ducati 748 till en hoj med 45 hästar? Jag har fram tills idag känt mig rätt nöjd men efter en tur med EBS, Oljekyld och ett par till så var det inte lika 'morsomt' längre. Visst är den rätt kul när det är ruskigt kurvigt men till och med då är 45 kusar aningens klent.

Hur fan ska man lyckas hitta en hoj som både är skoj att köra, bra effekt samt man har råd att ha mer än trafikförsäkring på? :näsblod

Det är fan till att vara dumsnål. :brinnerup

En gammal 1000-kubikare som t.ex Yamaha FZR 1000 eller en Suzuki 1100 R är inte fel om man vill ha bra orre i maskinen och även kunna svänga bra samtidigt som kostnaden hålls nere rejält. Denna typ av hojar är väldigt underskattade av vissa som tror att det måste till en modern sporthoj med 170 hp för att kunna köra fort. Posörfaktorn är ju inte så hög med gamla hojar men det uppvägs mer än väl av glädjen att det går att hålla undan för nya hojar om den med ny hoj kör lite sämre. Körde själv med pinsam enkelhet ifrån tre moderna sporthojar på en mycket kurvig 70-väg med min gamla CBR 1000 F -92. Man får se till att ha bra däck förstås och att skallen hänger med och inte göra tokigheter. Om man t.ex lutar ett 20 år gammalt lok i 45 grader så går det lika fort i kurvor som en ny sporthhoj i samma lutning, och en maxfart på 250+ som de gamla gör bör räcka åt de flesta. BTW FZR och GSX 1100 R svänger betydligt bättre än min gamla Honda men den har samtidigt bättre komfort.

Last edited:
Sydney skrev:
2261193 Fett med text..

Jo, visst skulle jag utan tvekan kunna brumma runt på en 1100R men då måste jag sälja min privat först och jag har lite.. Svårt att orka med däckssparkare och telefonprutare. :(

Plåtniklas skrev:
2261227 Jo, visst skulle jag utan tvekan kunna brumma runt på en 1100R men då måste jag sälja min privat först och jag har lite.. Svårt att orka med däckssparkare och telefonprutare. :(

Håller med Bais :tummenupp Köp en Hornet 600 för ca 50 lappar så har du en kanonfin hoj som är skön att åka på med hyfsat tryck i motorn ( 100hp). Jag betalar 4650:- hel/hel och bor strax utanför Göteborg. Det e min första gathoj men jag har testat en del olika och är grymt nöjd med den. Snygg e den med :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back