Hur trodde jag..

Plåtniklas skrev:
2259937 Hur trodde jag egentligen att jag skulle vara nöjd när jag bytte ner mig från en Ducati 748 till en hoj med 45 hästar? Jag har fram tills idag känt mig rätt nöjd men efter en tur med EBS, Oljekyld och ett par till så var det inte lika 'morsomt' längre. Visst är den rätt kul när det är ruskigt kurvigt men till och med då är 45 kusar aningens klent.

Hur fan ska man lyckas hitta en hoj som både är skoj att köra, bra effekt samt man har råd att ha mer än trafikförsäkring på? :näsblod

Det är fan till att vara dumsnål. :brinnerup

Är i samma situation själv :( Sålde min busa och köpte mig en bulldog. Har aldrig ångrat en mcaffär så mycket :huvet
Visst är billig försäkring o en skön sittställning bra, men jag saknar den brutala kraften som busen levererade..
Många i min närhet kommer nog säga; Vad var det jag sa!
Men det får dom säga om dom har lust, en ny Busa kommer jag nog att skaffa mig i en inte för allt för avlägsen framtid, först måste jag ju få Bullen såld..

Förresten, det är ingen som har lust att köpa min Bulle? blå med BOS-slipons och låter faktiskt riktigt läckert :)

busa76 skrev:
2261350 Är i samma situation själv :( Sålde min busa och köpte mig en bulldog. Har aldrig ångrat en mcaffär så mycket :huvet
Visst är billig försäkring o en skön sittställning bra, men jag saknar den brutala kraften som busen levererade..
Många i min närhet kommer nog säga; Vad var det jag sa!
Men det får dom säga om dom har lust, en ny Busa kommer jag nog att skaffa mig i en inte för allt för avlägsen framtid, först måste jag ju få Bullen såld..

Förresten, det är ingen som har lust att köpa min Bulle? blå med BOS-slipons och låter faktiskt riktigt läckert :)

De verkar ju vara populära... :3freak

busa76 skrev:
2261350 Är i samma situation själv :( Sålde min busa och köpte mig en bulldog. Har aldrig ångrat en mcaffär så mycket :huvet

Det är inte alla misstag man måste göra för att inse att det är fel... Herregud, gå från en Busa till en Bulldog, det var inte dåligt kliv neråt du gjorde!

Plåtniklas skrev:
Hur fan ska man lyckas hitta en hoj som både är skoj att köra, bra effekt samt man har råd att ha mer än trafikförsäkring på?
En X-11:a. Tveklöst! Du kör ifrån/hänger med det mesta och pröjsar 6000 spänn hel/hel. Dessutom är det den roligast hoj jag har kört.

Plåtniklas skrev:
2259937 Hur trodde jag egentligen att jag skulle vara nöjd när jag bytte ner mig från en Ducati 748 till en hoj med 45 hästar? Jag har fram tills idag känt mig rätt nöjd men efter en tur med EBS, Oljekyld och ett par till så var det inte lika 'morsomt' längre. Visst är den rätt kul när det är ruskigt kurvigt men till och med då är 45 kusar aningens klent.

Hur fan ska man lyckas hitta en hoj som både är skoj att köra, bra effekt samt man har råd att ha mer än trafikförsäkring på? :näsblod

Gör som jag, köp en Ducce Monster. Billig försäkring (ca 8000:- hel/hel på mig, 24 år, körkort 4 år, lägenhet) och hyffsat med pulver i maskinen. Fruktansvärt rolig att köra trots att den inte har 150 kusar, väghållning är enorm och bromsarna fungerar för bra :D

Vad du än gör, köp ingen Buell före du kollar in en Monster. Och om du vill så kan du komma förbi mig vilken dag som helst och provköra min, pm'a isåfall.

yonsson skrev:
2260720 Multistrada-n ska tydligen vara en jävligt rolig hoj. Synd bara att den ser förjävlig ut.
Har sett en med bytt front som blev jävligt fet så det kanske är ett alternativ? :)

Finns det någon bild på denna ? Vore intressant att se :)

Mattiaz skrev:
2261657 Finns det någon bild på denna ? Vore intressant att se :)

Kolla på www.ducati.com... Har provkört en Multistrada o må säga att det är en av de roligaste hojar jag kört... Sen ser den ju ut som den gör.. fulsnygg eller nått kanske..

ODEN skrev:
2261949 Kolla på www.ducati.com... Har provkört en Multistrada o må säga att det är en av de roligaste hojar jag kört... Sen ser den ju ut som den gör.. fulsnygg eller nått kanske..

Sorry, jag skrev inte i klartext... jag vet hur multistradan ser ut och jag har provkört en sådan (iofs en väldigt kort tur). Det jag undrade över var om det fanns en bild på multistradan med modifierad framkåpa :)
Vet faktiskt inte om en Multistrada fungerar på grusväg heller... antar att den inte har ett lika brett användningsområde som en KTM 990 Adventure.

Plåtniklas skrev:

Titta på en Kawasaki ER-6n.
Billiga i inköpet och att försäkra.

Mattiaz skrev:
2261989 Det jag undrade över var om det fanns en bild på multistradan med modifierad framkåpa...

Eftersom det efterfrågas av flera i tråden, så är det väl inte helt OT med bilder på Kämnas variant!

multistradablaue_019.jpg

multistradablaue_003.jpg

multistradablaue_017.jpg

yonsson skrev:
2260720 Multistrada-n ska tydligen vara en jävligt rolig hoj. Synd bara att den ser förjävlig ut.
Har sett en med bytt front som blev jävligt fet så det kanske är ett alternativ? :)

Jodå... så är det! Billig att försäkra är den också. Går bra att trimma också, för den som vill ha mer knuff...

(Men var har Kaemna gjort av batteriet?)

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back