Hur trimmar jag en NSR 98a eller 99a?

Cuddle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Snart en 125a.
Då en polare undrar. Han har en strypt NSR om det var 98 eller 99 minns jag inte, den har ingen plugg i kröken, för det har han tittat om den inte sitter väldigt långt in. Men han har plockat ut en strypbricka vid insuget säger han. (btw, kom o tänka på det nu, måste man inte byta munstycke då?)

Hur gör han den ostrypt?
 
Cuddle skrev:
Då en polare undrar. Han har en strypt NSR om det var 98 eller 99 minns jag inte, den har ingen plugg i kröken, för det har han tittat om den inte sitter väldigt långt in. Men han har plockat ut en strypbricka vid insuget säger han. (btw, kom o tänka på det nu, måste man inte byta munstycke då?)

Hur gör han den ostrypt?
S Ö K
 
Cuddle skrev:
Då en polare undrar. Han har en strypt NSR om det var 98 eller 99 minns jag inte, den har ingen plugg i kröken, för det har han tittat om den inte sitter väldigt långt in. Men han har plockat ut en strypbricka vid insuget säger han. (btw, kom o tänka på det nu, måste man inte byta munstycke då?)

Hur gör han den ostrypt?


Jag har för mig att strypningen sitter inne i avgasröret, Inte så man ser den. Man ser ingen strypning i mitt avgasrör i alla fall. Lättaste är väll att köpa trimavgassystem.
 
Du jackar kolven och borrar förgasaren och slänger på en jamarcol krök och tar ut insatsen ur ljuddämparen.

Nej men allvarligt , det här kanske hjälper dig?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32449

Sen kan det ju vara så att pluggen i kröken har åkt in låååååångt inne i kröken.
Fast sen har jag också hört att nyare nsr inte är så snabba :hihi .
 
pluggen sitter långt inne i kröken.... ta en ståltråd och tryck den utmed kanten tills det tar stopp... och så mäter ni på utsidan av kröken lika långt som ståltråden var... sedan är det kapskivan och svetsen som gäller....

och att inte nya nsr:en skulle vara snabb.... det är fel....=)
 
NSR_ERnsT skrev:
pluggen sitter långt inne i kröken.... ta en ståltråd och tryck den utmed kanten tills det tar stopp... och så mäter ni på utsidan av kröken lika långt som ståltråden var... sedan är det kapskivan och svetsen som gäller....

och att inte nya nsr:en skulle vara snabb.... det är fel....=)

Den är lite slöare än den gamla iallafall. 25 hästar, med andra ord ligger den inte på toppen som vassaste 125:an.

Hur stor skillnad är det mellan en Aprilia RS/Cagiva Mito och en NSR i prestanda?
 
marcus_136 skrev:
Du jackar kolven och borrar förgasaren och slänger på en jamarcol krök och tar ut insatsen ur ljuddämparen.

.



gå inte på denna herres simpla trix. på NSR årsmodell 97-00 ligger bakbromsen på så du måste köpa nytt bromsok och belägg ( ca 50-60 kr på statoil) sen kan du ju köpa trim-backspeglar och en picka-doll som du kan sätta lite fräckt på styret...



SÖK
 
spectre skrev:
gå inte på denna herres simpla trix. på NSR årsmodell 97-00 ligger bakbromsen på så du måste köpa nytt bromsok och belägg ( ca 50-60 kr på statoil) sen kan du ju köpa trim-backspeglar och en picka-doll som du kan sätta lite fräckt på styret...

Ja du va ju kul, hoho, höhö, hihi, haha :3freak
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top