Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
IronMike skrev:2527784
Jag sprang på 9,30 tokbakis i söndags ]
hur var det me nykterheten i lördags![]()
![]()
![]()
juha01 skrev:2528505Ok. Du har inte så lång tid på dig, men du kan nog förbättra dig en del.
Först väljer du om du ska satsa lite den kommande månaden, eller om du ska slappa. Väljer du alternativ "slappa" så slutar du läsa nu. Väljer du att lägga på en rem och få en bra tid ska du göra som följer.
Tre-fyra pass/vecka.
Ett pass med 10 min uppvärmning i lugnt tempo. Luugnt.... Lufsa i värsta fall. Sedan kör du 45/90 (45 sek snabbt, men inte 100% 90 sek lufsa) intervaller x 7. Sedan 5-10 min lufsande för att få ur mjölksyran ur benen.
Vilodag
Ett pass löper du 5 km i det tempo som du orkar.
Vilodag
Tredje passet kör du 10 min lufsning som uppvärmning 2 km så snabbt som möjligt på tid, avsluta med 5-10 min lufsning.
Två vilodagar
Får du tid/lust/ork så släng in ett lugnt 5 km pass uppepå allt. Dock så ska du känna dig för noga så att du inte skadar dig eftersom du är i halvkasst skick samt att du skriver att du är tung.
Inget av passen blir mer än 30 minuter med uppvärmning och nedjoggning!
Att du inte orkar löpa mer än tre fyra km tror jag inte på. Du klarar det om du verkligen tar det lugnt! Kan kännas lite löjligt att springa så långsamt, men skit i det.
Missa nu för bövelen inte att värma upp, och jogga ner, så att du inte skadar dig.
Det ska gå!
Edit: Snusen och bärsen är inte det värsta nu. Inte blir du gladare av preparat heller. Drick inte dagarna innan dagen D bara. Ska även tillägga att sju dagar innan tävling ska du inte ta ut dig hårt. Se också till att du har två-tre dagar utan träning innan provet.
Edit2: Det här med stretching vette faan alltså. Det finns tom. två olika skolor om det inom sjukgymnasterna. Jag gör det aldrig.
lady skrev:2528861Hm nej i lördags var det nogIronMike skrev:2527784
Jag sprang på 9,30 tokbakis i söndags ]
hur var det me nykterheten i lördags![]()
![]()
![]()
Ang pulsen så har jag inte hört ngt om detBobbo V skrev:2528610Hmm, jag har för mig att du har haft samma problem förr?! har du gjort provet och missat en gång eller?
Ang. provet så får man väl inte ha för hög puls vid målgång. eller hur är det med det?
Nej jag har inte sprungit det förr...däremot var jag sjuk vid provtillfället i våras, så jag missa det. Man fick ju inte byta tid. Utan "välkommen igen i höst"
-Jag hatar dom inte, jag tycker bara om att busa lite med kling & klang, jag älskar copskorvgubbe skrev:2528526Låter lovande. Du mässar om alla dina fortkörningar, hur du hatar trafikpolisen, hur du ALDRIG kommer ta någon för fortkörning.
Du spyr konstant galla över invandrare, zigenare och homosexuella.
Du berättar om hur du beundrar hitler.
Nu berättar du hur du är beredd att ta olagliga preparat för att klara testerna.
Låter skitbra. du blir nog en höjdarpolis!![]()
![]()
-Spyr ingen galla över invandrare, ziggisar eller bögar ...kanske skriver ironiskt ibland..visst kanske spyr galla över kriminella typer, som många gånger är ziggisar. meen
-Sympatiserar inte med hitler, men man kan ju inte låta bli att beundra hans kompetens och den ordningen som rådde på den tiden.
-Effedrin vettetusan om det är olagligt ?![]()
Den här e iofs jävligt kul:korvgubbe skrev:Du berättar om hur du beundrar hitler.
IronMike skrev:2529100Thanks... Låter vettigt. Skall testa det där![]()
Sprang tidigare ikväll en bit under 9,30 - så jag klarar det redan, men jag skulle vilja pressa ner tiden med en minut, så man aknske hamnar på höga 7 min tider.
Ska testa det där med intervall samt springa i lugnare tempo, längre![]()
MDM skrev:2529512Du har en tendens att slänga upp samma typ av tråd varje gång intagnings provet är Iron... Du behöver ha en VÄLDIGT låg tid för att det ska betyda något och en sådan tid har du inte om du inte har tränat i flera år... Sorry om du gör 9.30 eller 7.30 kvittar...
IronMike skrev:2529100
-Effedrin vettetusan om det är olagligt ?![]()
Om ditt resultat ska betyda något måste det vara väldigt bra. Har man klarat kraven så har man men har man en VÄLDIGT bra tid är det ett plus i kanten.juha01 skrev:2529522Men använder dom löpkravet som sållning? Jag menar, har man klarat kravet så har man. Om dom tar dom bästa i grenen kan dom ju ta bort maxtiden helt och hållet ju!
juha01 skrev:2529522Men använder dom löpkravet som sållning? Jag menar, har man klarat kravet så har man. Om dom tar dom bästa i grenen kan dom ju ta bort maxtiden helt och hållet ju!
Precis. Knappast högt ställda krav. Det ska även en sunkig otränad IronMike klara!rejser skrev:2528920Vafan...2km på 9,30?
Det klarar vilken motionär som helst.
IronMike skrev:2527698Slutat dricka öl iaf...
IronMike skrev:2527784Jag sprang på 9,30 tokbakis i söndags utan att ha käkat på ett dygn (9,30 är kravgränsen för män på 2 km).
,-Rosen- skrev:25299722km på 9.30 klarar en tokfet sockerbagare![]()
Jag blir grymt imponerad av folk som sprungit marathonjuha01 skrev:2529453Det inte bara låter, utan det ÄR vettigt med!
Jag springer en del med, fast bara långt (sthlm marathon, lidingöloppet), men har koll på olika träningsformer, och detta bör fungera!
Var bara tvungen att skryta lite.... Sällan man får det nuförtiden!
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten