Hur tolkar ni denna insändare?

boxyzone skrev:
2155365 Jodå personen i frågan ÄR överläkare...
Och hastighetan har han klockat med tidtagar ur..
Jag ringde han och frågade..

Aha - och avståndet på rakan hade han stegat upp?

Avancerad läkare... S=VxT visserligen enkelt, men så mycket besvär med omräkningsfaktorer osv, kanske han t,om gjorde en liten färdig tabell?

Men insändaren är bra - om än elakt skriven, men kanske är det det som behövs? Reta upp en del så de börjar tänka?
Viss omsorg och omtanke finns ju faktiskt oxå - det är ju en varning inlindad i vädjan om donationer.
Men som sagt -oetiskt uttryckt av en inom vården.
Det är en hållning som inte FÅR finnas.
De får aldrig värdera olycka mot olycka och såvitt jag sett är moralen hög.
Även när ett rattfyllo kommer in som just kört ihjäl nån.
Heder åt vården för det.

Ironi eller inte, själv tycker jag att det va/är en rätt osmaklig insändare...

Okej att det är ironi men det finns ju en gräns för ironi också, han lyckades ju väcka en massa känslor hos folk...

roflol, jodå, litet ironi kan man ju skåda, och i självironins namn brukar jag kalla hojar för donercycles ;)

Tragiskt att folk inte uppskattar denna människas omtanke. Killen har helt klart lappat ihop en hel del mc snubbar och tycker det är tragiskt när det händer och försöker då varna så att olyckorna ska minska. Om som jag sagt haft ett barn som dött pga en motorcykel olycka så skulle jag säkert ännu mer uppskatta sånna här försök. Lite oroväckande att folk kör mc som inte förstår poängen i denna insändare, hoppas iaf ni förstår skyltarna i trafiken. (OBS Skyltarna som har röd ring gul bakgrund och svarta siffror som ser ut så här "90" är inte ironi!!!)
OBS2 för guds skull ring inte denna välmenande människa och jävlas, ta gärna även bort posten med hans telefon nr.

norpis12 skrev:
2152612 säger inget om hans åsikt, många kör för fort så är det men det är även bilar så varför rikta sig till oss som kör hoj enbart. lika farligt att köra fort med bil även om man sitter mer skyddad, men barnen som bor vid vägen man kör på är ju inte alls skyddade sen kvittar det om du kommer i 200 med Hoj eller Bil. men om man vet vem gubben är så är det inte så konstigt att man reagerar.det är ju inte första gången han gnäller fast denna gången så kastade han i alla fall inte saker efter dom som körde för fort.

Lika farligt men de är mer skyddade? Hur e det då lika farligt?

Tjena Einstein.....

Rätt så slagkraftig insändare, finns att läsa urklippt i denna tråden. Det har väl ju sagts förr, vissa kommer att förolyckas och då är det inte mer än sanningen...

Men den rakan är ju mycket snabbare än 164, kan bara varit KalleAnkaChoppers han klockat :va :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman