Hur tappa sin kondition? -säg om ett par veckor....

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Just det.

Nu är vintern snart här och jag behöver inte längre min kondition. Känns som om jag släpar runt på en rygga full med sten.

Tänkte försöka bli av med konditionen nu lagom till vintern för att ev plocka fram den till våren igen när den behös.

Kan man vinterförvara kontiditonen på något sätt? Hur länge håller den egentligen om man inte använder den daligen?

Om man dricker stadiga mängder alkohol så bevaras både kropp och själ, för det vet ju alla att alkohol är en form av konserveringsmedel. Det är mitt tips till dig helt gratis kompis.

Bus-Bo skrev:
2530449 Om man dricker stadiga mängder alkohol så bevaras både kropp och själ, för det vet ju alla att alkohol är en form av konserveringsmedel. Det är mitt tips till dig helt gratis kompis.

Mhmm. Har funderat på det där. Rökning sägs ju gå bra ihop med alkohol så jag funderar faktiskt på att börja röka!!!!!!1111

Starstriker skrev:
2530469 Mhmm. Har funderat på det där. Rökning sägs ju gå bra ihop med alkohol så jag funderar faktiskt på att börja röka!!!!!!1111
Kör hårt! Vill du så kan jag bli den personliga coach för är det något jag är bra på så är det att tappa kondition.

Doktorn ordinerar en daglig dos av fet restaurangmat samt alkohol i valfri tappning.
Särskilt viktigt är det att försöka minimera ansträngandet när du jobbar/aktiverar dig på annat sätt.
Försök köra bil/mc så mycket du kan. Har du ingen bil? Åk buss.
Viktigaste är dock att absolut inte gå! :mattias

Förövrigt rekommenderas ett så sunkigt leverne som möjligt. Låt fantasin flöda.

EDIT: Givetvis ska du börja röka/snusa också.

Last edited:
Gymkort bortslumpas

Skicka PM om du är intresserad!

Edit: SÅLT!

Last edited:
Jag hänvisar till våran tråd. Krökatråden, där kan du nog få många råd om hur man tappar konditionen. Själv är jag expert på området så pma om det är nånting du vill veta.

Ostbågar, öl, cigaretter och gigantiska mängder tv-tittande.

Esquire skrev:
2530544 Ostbågar, öl, cigaretter och gigantiska mängder tv-tittande.

Ah. Tackarr... Är det något speciellt man ska kolla på, eller går det bra med vilken såpa som helst?

Starstriker skrev:
2530552 Ah. Tackarr... Är det något speciellt man ska kolla på, eller går det bra med vilken såpa som helst?
Vad som helst som inte kräver minsta lilla tankeverksamhet, sånt bränner bara kalorier i onödan. Synd att det inte sänds någon Big Brother just nu.

Öl + vin, lantchips, och dubbla grov portioners inne hela tiden :tummenupp

viktigt att inte glömma ena handen innanför skärpet när man sitter i soffan..

Börja spela World of Warcraft eller nått annat sånt nördspel. Garanterar dig att om du bara spelar tillräckligt mycket så kommer din kondition nå nya bottennivåer! Att du sedan tappar greppet om den riktiga världen, tappar allt vad hygien heter och att din lya kommer behöva brännas om du ska flytta (tack vare att du bara spelar och aldrig städar) kan du ju se som stora plus... :tummenupp

Efedrin + whisky + film. Jag har aldrig själv vågat prova efedrin eller annat knark jag har hemma, men har hört att det är finfina grejer när man vill tappa sin kondition :tummenupp

Det är fan inte lätt, det tar tid sånt där...

Jag körde stenhårt på ostbågarna och soffan, plussade på med lunchpizza eller hamburgare till lunch, men det tog mig fan 6 månader att bli riktigt jäkla orkeslös.

Lycka till!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...