bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag köper bara motarder och crossar som har ställskruvar för ventilerna, dvs ktm, ktm och ktm
anledningen till att jag gör det är för att jag har fått för mig att att det är jättesvårt att ställa ventilerna på en hoj som har shims ifall man måste ändra ventilspelet.
det jag undrar är hur svårt det är egentligen.
vad måste man göra ifall man märker att ventilspelet är fel. måste man lossa på kamkedja och såna saker? jag har hört att man måste göra det.
jag klarar att göra rätt mycket saker på hojarna, typ renovera kopplingen, byta kolv på tvåtaktare, ställa ventiler när det finns ställskruvar, osv. hur mycket svårare är det att ställa ventiler med shims. kan man få en liten kort instruktion?
jag är så jävla sugen på att byta ut min 525 cross mod en honda crf 450 för körningen på crossbanan. hondan verkar så jäkla smidig.
det jag undrar är hur svårt det är egentligen.
vad måste man göra ifall man märker att ventilspelet är fel. måste man lossa på kamkedja och såna saker? jag har hört att man måste göra det.
jag klarar att göra rätt mycket saker på hojarna, typ renovera kopplingen, byta kolv på tvåtaktare, ställa ventiler när det finns ställskruvar, osv. hur mycket svårare är det att ställa ventiler med shims. kan man få en liten kort instruktion?
jag är så jävla sugen på att byta ut min 525 cross mod en honda crf 450 för körningen på crossbanan. hondan verkar så jäkla smidig.

