Hur stark är egentligen 2011 ZX-10 R?

Det går nog hitta en film där en Suzuki rf900 kör ifrån en zx10 också, vet inte vad du vill säga med filmerna?

Dålig chafför, mycket antispin?

Finns många kontrollerade tester där slutsatsen är en annan än vad dessa filmer visar men det kanske inte är lika intressant?

Sjukt grym hoj hur eller hur.
 
Det går nog hitta en film där en Suzuki rf900 kör ifrån en zx10 också, vet inte vad du vill säga med filmerna?

Dålig chafför, mycket antispin?

Finns många kontrollerade tester där slutsatsen är en annan än vad dessa filmer visar men det kanske inte är lika intressant?

Sjukt grym hoj hur eller hur.

"Nä serru han på Kawan har nog allt strömlinjeformat skinnställ och portad top, högkompkolvar och en massa annat skit på hojen. BMW:n kan inte förlora.".

Allvarligt talat så har jag sett fler filmer där BMW:n blir frånkörd av Kawan än tvärt om, men det kanske inte är lika intressant?

Nåja, fort går det i alla fall.
 
"Nä serru han på Kawan har nog allt strömlinjeformat skinnställ och portad top, högkompkolvar och en massa annat skit på hojen. BMW:n kan inte förlora.".

Allvarligt talat så har jag sett fler filmer där BMW:n blir frånkörd av Kawan än tvärt om, men det kanske inte är lika intressant?

Nåja, fort går det i alla fall.

Okej du litar mer på hobbygjorda filmer från youtube än när mcn låter samma förare köra alla och med mätutrustning då? Snälla...
 
Inte för att jag egentligen förstår vikten av vilken som är snabbast, men hursom. För att få ett rättvisande resultat måste naturligtvis ett större antal hojar från varje tillverkare testas då det kan finnas små skillnader exemplar emellan, ska vi säga 1000 st? Dessutom i kontrollerade miljöer där varje "repa" sker under identiska förhållanden.

Eller så väljer man den man tycker är snyggast, typ :)
 
Allvarligt talat, vem i helvete bryr sig om acceleration rakt fram...??? Är det någon som väljer vilken sporthoj han ska köpa utifrån dessa taffliga accelerationstester...??? Vi talar om sporthojar som ska gå fort på kurvig väg, för fan...

Den som bara bryr sig om acceleration kan spara hundra tusen eller mer på att införskaffa en gammal 1100 med lång sving och lite trimprylar. Inte kul på kurvig väg, men den förnedrar vilken BMW eller Kawa som helst rakt fram...
 
För att man har ett pubertalt behov av att vara bäst/snabbast/störst? För att kunna säga "haha, min e endå snabbarest.. sådeså!"

..till den dagen man blir ifrånåkt av en junis på 125:a på banan. Om det är något man lär sig fort när man överger korvmojjarna för att försöka bli snabb på riktigt är det att det finns folk som kommer att köra från dig utan att ens behöva anstränga sig, oavsett vad du kör, oavsett vad de kör.

Hela den här debatten om vilken hoj som har mest hästar på hjulet är totalt ointressant. Det är i 99% av fallen inte hojen som sätter gränserna. Det är du som förare. Plus minus tio hästar på hjulet kommer inte ändra på det faktumet.
 
det var säkert samma diskutioner o ZX7R när den kom. Är det fel att det har kommit snabbare, lättare, och mer tekniskt invecklade cycklar sen dess? Ska man inte ha ABS eller TC för att "det e föraren som sätter begränsningen" ?
 
det var säkert samma diskutioner o ZX7R när den kom. Är det fel att det har kommit snabbare, lättare, och mer tekniskt invecklade cycklar sen dess? Ska man inte ha ABS eller TC för att "det e föraren som sätter begränsningen" ?

Mjo, men nu kretsade diskussionen kring ett snoppmätningsliknande "vilken hoj har flest hästar på hjulet", inte tekniska hjälpmedel. ABS och TC vore nog användbart för de flesta förare. Differensen mellan att ha 186 och 187 hästar på hjulet, notsomuch.
 
sant, men kraftutvecklingen, som har varit i fokus sen den första rettan såg dagens ljus, har kommit i små inkrement. 2-3 hk per säsong. Visst, snoppmätningen hör hemma vid korvaludan, det vet alla. och SH är en slags virtuell korvkjosk. man sitter här när man inte har nått bättre för sig. det e inte alltid man väljer sina ord så noga. ännu mindre om man e korkad av naturen också.
det ska inte komma som en överraskning att det e viktigt för någon att ha 3 hästar extra, eller att man anser att den hojen som har flest hästar denna säsongen också är överlägset bäst.

För min del vill jag säga att jag e torsk på accet i den nya ZX-10:an, men sittställningen är grymt obekväm. Jag kan dock slänga på ett större bakdrev och få lite mer ryck i styret till nästa säsong. Sen är det påståendet att det e bara när det svänger som det räknas. Ja, för vissa. Andra gillar rakt fram, andra gillar både och. Jag gillar kurviga vägar lika mycket som att köra i stan, eller top-gun rundor på motorvägen.

Kan vi enas om att vi är olika, och olikheter skapar "färg" ? Vad hade vi snackat om om alla hade haft samma åsikter ?

Nu hade jag lite för mycket tid här, så det blev en lång bla-bla. Nu ska jag göra te till min son ..
 
sant, men kraftutvecklingen, som har varit i fokus sen den första rettan såg dagens ljus, har kommit i små inkrement. 2-3 hk per säsong. Visst, snoppmätningen hör hemma vid korvaludan, det vet alla. och SH är en slags virtuell korvkjosk. man sitter här när man inte har nått bättre för sig. det e inte alltid man väljer sina ord så noga. ännu mindre om man e korkad av naturen också.
det ska inte komma som en överraskning att det e viktigt för någon att ha 3 hästar extra, eller att man anser att den hojen som har flest hästar denna säsongen också är överlägset bäst.

För min del vill jag säga att jag e torsk på accet i den nya ZX-10:an, men sittställningen är grymt obekväm. Jag kan dock slänga på ett större bakdrev och få lite mer ryck i styret till nästa säsong. Sen är det påståendet att det e bara när det svänger som det räknas. Ja, för vissa. Andra gillar rakt fram, andra gillar både och. Jag gillar kurviga vägar lika mycket som att köra i stan, eller top-gun rundor på motorvägen.

Kan vi enas om att vi är olika, och olikheter skapar "färg" ? Vad hade vi snackat om om alla hade haft samma åsikter ?

Nu hade jag lite för mycket tid här, så det blev en lång bla-bla. Nu ska jag göra te till min son ..

Te ... :va.Det är mycket bättre med starkt kaffe. :D
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top