Hur ställer man tändningen på en V-twin?

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tjena,

1. Hur vet man om ställningen är felinställd (vad är typiska symtom)?
2. Hur ställer man tändningen på Kawa VN 800 (v-twin, en förgasare)?

Tacksam för svar gällande detta...

//Tarzan
 
Enligt reperationshandboken?
Frågan är om det går att ställa tändningen alls.
Brukar finnas en märkning så att man kan kontrollera.
Men pulsgivaren brukar endast gå att fästa på ett ställe, resten sköter tändboxen om.
Det är därför många monterar Power commander och liknande.
Då kan man välja tändkurva.

Jag har en gång byggt om en tändbox.
det gör jag inte om!
 
Digital tändning, inget man justerar. Byte av box möjlligen men ganska sällsynt. Men om det är i samband med bygget kan du kanske kopplat spolen/-arna fel? Prova byta mellan stiften...
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top