Kobolt
Hellre DÖD, än RÖD!
tja... topicen säger väl alt? kan väl tillägga att jag vet brytar avståndet redan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ena sidan av brytaren brukar vara fast medans den andra är rörbar. Sitter ofta med 2 skruvar. lossa lite lätt på skruvarna så finns en skalle där nära den översta skruven som du kan använda för att "bända" lite lätt och ställa in försiktigt avståndet. Det jag brukar tycka är störande är dendär returfjädern som trixar till det så de inte alltid blir bra men bara du kontrollerar när du dragit åt allt och snurrar vevaxeln 360 grader så du kommer tillbaks till samma läge ska spelet fortfarande vara desamma. Annars får du leka vidare. Kan vara lite pilligt men det går tillslut.Kobolt skrev:hur stälelr jag den då?
Jag tycker dock att det är svårt att bedömma om de ska isär mer eller ihop mer när hojen går skit. Räcker det föresten inte med att bara torka av bladmåttet ordentligt från olja?.Strongliquid skrev:Bladmått brukar vara måttligt populärt ibland,då dom ofta har en förmåga att hjälpa till vid ventiljustering, varvid olja kommer på måttet, och sen eventuellt på spetsarna, och spetsarna brinner upp efter få mil.
Brukar justera litegranna på känn. Kolla hur tunnt bladmåttet är, och sen ställa spetarna så noga du kan, utan att köra in måttet.
Sen prova om den går bra, och försöka tills den går kanon.

philsson skrev:Du snurrar på vevaxeln tills brytaren öppnar som mest. Sen ställer du den tills bladmåttet går lätt igenom men ändå nuddar båda sidorna av brytaren. Du ska hälst slipa ner ytorna på brytarna också för de brukar bildas som en liten knopp på dem som kan ställa till tändningen.
Flummo skrev:Man brukar ha en markering på svänghjul/block som anger när brytaren ska öppna.
Varför tror du det kallas för brytare..Långa farbron skrev:Alltså nu var det ju några år sedan jag ställde brytarspetsar....men![]()
Du måste mena när dom är som tightast ?
Kolven i ÖD och en eller 2 sidor ur telefonkatalogen som bladmått.
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |
|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |