hur snabba är dom?

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
hur fort går nya 600or? finns det nån som gör mer än 270 riktiga blås?
 
Homo skrev:
2326255 hur fort går nya 600or? finns det nån som gör mer än 270 riktiga blås?

Tror inte nån 600 gör mer än dryga 270... fokus är ju inte toppfart när man konstruerar dom!
 
Cervantes skrev:
2326284 Tror inte nån 600 gör mer än dryga 270... fokus är ju inte toppfart när man konstruerar dom!

hur snabba är dom då? 260?
 
bara undra rent allmänt. vill inte ha nån buss(a)
 
Homo skrev:
2326255 hur fort går nya 600or? finns det nån som gör mer än 270 riktiga blås?

Har hittat lite siffror via http://www.mcjournalen.no/. Kan dra några exempel:

Kawasaki ZX-6R: 265km/h
Kawasaki ZX-6RR: ca 260km/h
Honda CBR 600RR: 265 km/h.
Suzuki GSX-R 600: 260 km/h.
Triumph Daytona 675: 260 km/h.
Yamaha YZF-R6: 270 km/h

/Hyde
 
Det är nog inte många som gjör mer än 250 ärliga , möjligen då med hemlängtan å medlut, sen om mätaren visar 270 eller 290 är en annan sak.
 
Enligt Bike så gjorde ZX-6R 266 km/h när mätaren stod på 295, om jag inte minns fel. De andra hojarna i klassen var lika illa.

Nån som vet varför det är så? Min ER-6:a är likadan. Trodde glädjemätare hörde till moppar, inte tunga mc!
 
vet faktiskt inte varför men så har det väl alltid varit med hojar, glädjemätare
 
bikestreet skrev:
2326473 Enligt Bike så gjorde ZX-6R 266 km/h när mätaren stod på 295, om jag inte minns fel. De andra hojarna i klassen var lika illa.

Nån som vet varför det är så? Min ER-6:a är likadan. Trodde glädjemätare hörde till moppar, inte tunga mc!

ER-6 får man köra med A1 nuförtiden, precis som alla andra 0,6 litersmaskiner ;)

För på tunga MC är det olagligt med glädjemätare fortfarande...
 
rfb skrev:
2326517 ER-6 får man köra med A1 nuförtiden, precis som alla andra 0,6 litersmaskiner ;)

För på tunga MC är det olagligt med glädjemätare fortfarande...

Ja, om den är strypt, en ostrypt måste man ha tungt kort för.
 
Engelska hojtidningen MCN gjorde nyligen ett test på ovalbana med De Fem Snabba (Kawa ZZR 1400, ZX-12R, Suzuki Hayabusa, BMW K1200S och Honda Super Blackbird), alla i standardskick. De två långsammaste var BMW:n och Hondan, 269,4 km/h respektive 267,8 km/h. Hur många tror att en 600 har högre toppfart än dessa? Skulle inte Kawa slå på stora trumman om deras ZX-6R var nästan lika snabb som Super Blackbirden? Espa är nog den enda som är nära sanningen...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top