Hur slutade ERF?

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hade en del att göra och såg inte slutresultatet för ERF racet.
Lövbajkers, vart låg ni egentligen innan sista SC? och hur gick det?

Själv är jag nöjd med min körning, framför allt så är jag grymt tacksam för att Stefan, Nr:18 lät mig va med och köra, anytime again dude, Tack. :)

Såhär slutade i alla fall ERF.
(Mestadels glada miner i alla fall :) )

Bifogat

• B-race Knutstorp 04-05-15 199 (Medium).jpg
    B-race Knutstorp 04-05-15 199 (Medium).jpg
    78.3 KB · Visningar: 345
ok, finns det fler bilder? förutom canolys?

Grattis till Gsson och hans ERF team och respect till team Lovebike som knep en andra plats :Bugar

AuguSunBrink kom 23:a trots missad start och krasch på första varvet :tummenupp

R2 skrev:
ok, finns det fler bilder? förutom canolys?

Jag har massor med bilder, de är på väg upp. Men jag är lite trött, så det blir nog inte innan imorgon dock.
Postar länk så fort de finns tillgängliga.

ok Tom , super, hoppas man är med på nånn.

GSXR1100R skrev:
Strongt av dig att köra 1.20 utan paus och tack för stället :tummenupp
1,30 om jag får be :tungan
det va rätt så lungt med de tiderna, hade inte soppan vart slut så hade jag nog kört en halvtimma till, så jäkla kul att vara igång igen.
och tack till dom som meka och tanka åxå :musik

R2 skrev:
1,30 om jag får be :tungan
det va rätt så lungt med de tiderna, hade inte soppan vart slut så hade jag nog kört en halvtimma till, så jäkla kul att vara igång igen.
och tack till dom som meka och tanka åxå :musik
Pengarna är insatta på ditt konto och jag är impad över att du klarade 1.30 non stop trots att du inte kört en meter i år :tummenupp

Tom skrev:
Såhär slutade i alla fall ERF.
(Mestadels glada miner i alla fall :) )

Ja, gladare kan man nog inte bli! En fullkomligt lysande tävling tycker vi i team Lovebajkers givetvis. Framför allt när man betänker att Jorpes lyckades börja lördagen med ett 200 km/h-dopp "ins dem lecasee". Tokmek i vanlig ordning och tammefan om vi inte fick tid med sammanlagt 5 träningsvarv. Lysande!

Antar att Jorpes fortfarande var sprängfull med kraschtokmek-adrenalin för när starten gick gick han från en 27:de startposition till 3:a in i första kröken!!! Fattar inte hur han bar sig å! Å på den vägen blev det hela vägen! Jämn skapligt snabb åkning hela tiden parat med klart schyssta depåbesök fixade en magnumpanna Pommac. Tackafan för att vi var glada på pallen. Vi fick ju pokal åxå :yoparty

Vidare vill jag gärna tillägga att det är en fullkomligt lysande känsla att löda på runt banan, se att posteringarna vinkar gult för pace-car och när man kommer ikapp pace-car:en så visar dom 78!!!! "Vaffan det är ju vårt nummer!!! Vi leder!" Helt OK känsla!!
:hihi

magnus_moss skrev:
Ja, gladare kan man nog inte bli! En fullkomligt lysande tävling tycker vi i team Lovebajkers givetvis. Framför allt när man betänker att Jorpes lyckades börja lördagen med ett 200 km/h-dopp "ins dem lecasee". Tokmek i vanlig ordning och tammefan om vi inte fick tid med sammanlagt 5 träningsvarv. Lysande!

Antar att Jorpes fortfarande var sprängfull med kraschtokmek-adrenalin för när starten gick gick han från en 27:de startposition till 3:a in i första kröken!!! Fattar inte hur han bar sig å! Å på den vägen blev det hela vägen! Jämn skapligt snabb åkning hela tiden parat med klart schyssta depåbesök fixade en magnumpanna Pommac. Tackafan för att vi var glada på pallen. Vi fick ju pokal åxå :yoparty

Vidare vill jag gärna tillägga att det är en fullkomligt lysande känsla att löda på runt banan, se att posteringarna vinkar gult för pace-car och när man kommer ikapp pace-car:en så visar dom 78!!!! "Vaffan det är ju vårt nummer!!! Vi leder!" Helt OK känsla!!
En helt underbar racehelg hade vi, jättekul att ha er som gäster och när jag pantat alla era ölburkar så ska jag köpa en ny räcer :tummenupp

GSXR1100R skrev:
En helt underbar racehelg hade vi, jättekul att ha er som gäster och när jag pantat alla era ölburkar så ska jag köpa en ny räcer :tummenupp

Jepp, det har verkligen varit en kanonkul helg. En aningen intensivt upplägg med en hoj för två race samma dag; en j**la massa tokmekande mest hela tiden med lecabad som grädde på moset. Kungligt boende, Micke!!! Och mycket bra arr av Hyllinge(hemmaklubben???).

Fick för övrigt med mig 3 st små gröna bensindunkar i grön plast av misstag...nån som saknar dom???

Stort grattis pojkarna!
Zoulfly tog inte kurvor som en tax verkar det som (internskämt) och hr Jorpes måste dela med sig av startteknik vid tillfälle!!!!

Nu till den stora frågan: VEM i teamet satte snabbaste varvet???

Själv myser jag upp till Midlanda imorrn och provar en mindre använd bana.

magnus_moss skrev:
Ja, gladare kan man nog inte bli! En fullkomligt lysande tävling tycker vi i team Lovebajkers givetvis. Helt OK känsla!!

magnus_moss skrev:

Helt underbar helg... Vilket ERF. Vilka adapriva team members. bara kunna sätta sig på en ny bajk o köra så stabilt o snabbt.

Var den i särklass mest händelserika race-helgen. 1 B-race, en 220 kmh krash, Tok-mek, ERF-race, Klubbrace....

Tack Alla, tack LoveBajkers, tack Micke fur schlafanlage, Tack Hyllinge,...

Last edited:
Quitte skrev:
Stort grattis pojkarna!
Zoulfly tog inte kurvor som en tax verkar det som (internskämt) och hr Jorpes måste dela med sig av startteknik vid tillfälle!!!!

Nu till den stora frågan: VEM i teamet satte snabbaste varvet???

Själv myser jag upp till Midlanda imorrn och provar en mindre använd bana.

Nä, lite bättre kurvteknik börjar det bli :) Bästa tid under ERF:et satte nog Jorpes, ca 1.07,5 nånting tror jag. Vi andra låg nog runt 8:or och 9:or. Men det var mycket trafik hela tiden så det kan inte ha varit speceillt många fria varv.

Ser man på. Grattis Lovbajkers. Zoulis utökar prissamlingen med årets andra buckla, respect!

Gulsnabbtrajja skrev:
Ser man på. Grattis Lovbajkers. Zoulis utökar prissamlingen med årets andra buckla, respect!

Ja, det börjar bli trångt i hyllan nu :D

Jag har ditt skinnställ hängande inne i garaget vid Odenplan.

ZoulFly skrev:
Fick för övrigt med mig 3 st små gröna bensindunkar i grön plast av misstag...nån som saknar dom???

Jag tror dom är Mossbergs, han hade med sig några smådunkar i min bil på vägen ner i alla fall.

Grattis till andra platsen också! :tummenupp

Vi är rätt nöjda med vår placering också, lyckades hamna på 11:e plats på våran allra första tävling. Hade inte ens kört banan förut. :)

Målsättningen från början var att att hålla oss på hjulen, sen ändra vi den till att inte komma sist, sen vet jag inte vad som hände, vi kom 11:a i alla fall :).
Hade nog sämst tider av alla, bästa tid låg på 1.12, men vi gick i mål och det kändes som en seger bara det.

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...