Hur slanga en cheva van smidigast?

Grejen med van är väl att det sitter någon typ av anti-slangnings-platta innanför tankhålet och att det därför är svårt att få ner något så stort som en trädgårdsslang i tanken... Testat en tunnare slang?

Jag har själv testat att slanga en cheva van men slangen gick verkligen inte ner tillräckligt långt, så jag antar att det sitter någon form av sil/filter/spärrplatta ivägen. Antingen kan man komma runt där med en tunnare slang, eller så är det kört och inget störrä än droppan kommer ner. Vet inte vilket, men du kan ju testa en tunnare slang.

1. Tjyvkoppla pumpen på macken så att den går baklänges.
2. "Tanka"
3. Hämta stålarna i kassan.
4. Garva hela vägen till banken.
5. Klart.

Det finna enkla pumpar som man kopplar på en vanlig borrmaskin, kosta ett par tior på Biltema o Jula.
Jag har pumpat 100-tals liter med en sån på den gamla goda tiden man hade vattensäng.
Frågan är om du får ner en slang i tanken, det brukar finnas spärrar.

För sakens skull bör vi informera om att bensin och icke EX-klassade pumpar samt elektriskt-drivna verktyg bör hållas väldigt långt ifrån varandra.

Är inne på Bushidos förslag, stoppa i en smal slang å sug som faaan..:död

Förmodligen sitter det en matarpump vid tanken (ofta i).
Kryp under och koppla på en slang.
Slå på tändningen tills dunken är full.

...är det så illa då skulle jag inte nöja mig med att bara slanga från min egen bil .. :krama:3freak

Hoppas du skämtar att du ger bort 600 spänn som du kan få för 10 minuters jobb? För jag får inte mer för den för att den har kvarts tank...

Lägger man till att jag just nu käkar kokta lassangeplattor, för jag e för pank för att köpa nått och det va de som fanns, så känns det berömt as korkat

Kör lite svarttaxi, då använder du bränslet på ett kostnadseffektivt sätt då du samtidigt tjänar en slant på att använda det :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park