Hur skydda sig mot scooteråkare?

En sån här fastsurrad på vardera sida av hojen borde lösa det mest akuta :tummenupp

trupp122.jpg

Stod en period på en plats som var blandad för mc , moped och cyklar.Alltid var det någon som parkerade med närkontakt på hojen.Cykeldäck som kommer i kontakt med varma ljuddämpare lämnar fula märken som sagt.Började bära bort dessa cyklar en bra bit bara för att det kändes roligt och roade mig med att sätta dom mitt ute på en stor bilparkering.Såg ganska kul ut.Håller numera på annan plats som drägget inte har tillgång till. :crash

Att somliga människor inte är rädda om sina prylar må ju vara en sak men att dessa individer drar andra över samma kam är ju att gå ett steg för långt.

Last edited:
Hur skydda sig mot scooteråkare?

BT säljer 3-pack av snabblim. Användbart till alla typer av lås, mobila eller fasta...:tummenupp

Man vill ju inte vara lika dålig eller rent av sämre än ett scooterfukko när det gäller att sabba andras prylar.

Flytta på dem och ställ dem upp och ner. Jävligt roligt att se dem försöka klura ut dels vad som hänt samt dels hur de ska lösa problemet...

Funkar säkert i lilla mysiga Uddevalla, här i Malmö bllir din bil nycklad garanterat om du gör så. Jag kör familjeparkering, dom rutorna är lika breda som handikapp och i princip omöjliga att dörra på.

Till TS, varför klämmer du inte in hojen på en liiiiiten bilplats istället? Själv skyr jag MC-P som pesten.... Finns alltid plats för en knarr ju.

Att parkera på bilplats kostar $$$ och utan p-biljett är lapplisorna framme direckt. MC-parkering är däremot gratis, men som sagt även fulla med idioter.

Håll er till regelverket mina vänner. Ni är inga stora syndare men att hacka på kvinnor, folk av utländsk börd och att lösa parkeringsproblematiken med hjälp av prickskyttar är inte ok.

Mvh Peter

Man vill ju inte vara lika dålig eller rent av sämre än ett scooterfukko när det gäller att sabba andras prylar.

Så om någon slår dig vänder du andra kinden till då?!
Jag är inte den goda personen som gör det utan jag klipper tillbaka fortast möjligt...!

Limma låsen ASAP!!!

Visst det är alltid problem med folk som repar våra pärlor, oavsett vad de kör, men jag tycker det är värre med fyrhjulingarna eller ännu värre, moppebilar, som ställer sig på mc-parkeringen. De tar upp 3 hojplatser o det är ont om dem i Stockholms city...

Får de stå där?

I needs to gets me one of those, yes yes.
Jävla kärring i garaget som slagit upp sin dörr på min bil flera gånger men tvärnekar, bra sugen på att göra samma sak mot henne.

Jättebra med skrotbil.
Folk liksom håller lite distans när de ser bucklor och hängande delar :D

Gissar att dessa scooteråkares vanligaste ord i en mening är "jag" och att de är födda på 80-talet.

Gissar att dessa scooteråkares vanligaste ord i en mening är "jag" och att de är födda på 80-talet.
Nja,jag har iaf en zzr1100 OCH en scooter(yamaha)som jag pendlar till stan varje dag.Zzr:n är "lite" för tung att pendla med i sthlms trafiken ;) och nej,jag repar inte andras hojar eller ställer om speglarna......

Jättebra med skrotbil.
Folk liksom håller lite distans när de ser bucklor och hängande delar :D

Jag kör samma knep. Dessutom med en bil jag fick gratis för att den va osäljbar. :D
Om någon så backar över min bil kommer jag skratta rått åt att de pajade sina däck.

Nja,jag har iaf en zzr1100 OCH en scooter(yamaha)som jag pendlar till stan varje dag.Zzr:n är "lite" för tung att pendla med i sthlms trafiken ;) och nej,jag repar inte andras hojar eller ställer om speglarna......

Jag syftade på scooteråkare som DESSUTOM fördärvar andras leksaker, inte på scooterfolk i allmänhet

Jag syftade på scooteråkare som DESSUTOM fördärvar andras leksaker, inte på scooterfolk i allmänhet
Ha haa,ok jag vet vad du menar,när jag tar kawan till stan så har jag precis samma problem som ni andra,repor,speglarna pekar åt skogen osv.skillnaden är att jag kör både scooter och zzr,och är väldigt noga att inte röra andras hojar,har också träffad några scooternissar(oftast med kostym)och påpekad att man kan inte parka för nära....va,säger dem!Varför inte,herregud,vad säger man då.....?:va

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8