Hur skall jag gå till väga!!!

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Har hittat en blade 954 långt upp i landet hos en auktoriserad hondabutik.
Frakt ingår i priset. Det innebär att den skulle fraktas till örebro där jag bor.
Grejen e den att jag inte har lust att åka över 100 mil för att kollla hojen. Butikägaren försäkrar att den är i strålande skick. Inga repor/bucklor lr dylikt. Motorn klingar fin fint , likaså växel-lådan. slitagedelar e i bra skick.

Nu kommer problemet. Om den fraktas hit och jag inte blir nöjd med den för att den inte motsvarar deras beskrivning så borde det ju finnas nån form av ångerrätt, motsvarande??? :confused:
Väl här kan jag ju köra den i bänk och kolla allt så det e ju inga probs men nån som vet någe om ångerrätt??? Ska ringa imorn i och för sig och kolla det med ägaren men tänkte höra lite med er först ärade sporthojare.

Lr ska jag rent av ha is i min nojjiga mage och vänta till våren :3freak

The blade skrev:
Frakt ingår i priset. Det innebär att den skulle fraktas till örebro där jag bor.
Grejen e den att jag inte har lust att åka över 100 mil för att kollla hojen. Butikägaren försäkrar att den är i strålande skick. Inga repor/bucklor lr dylikt. Motorn klingar fin fint , likaså växel-lådan. slitagedelar e i bra skick.

Nu kommer problemet. Om den fraktas hit och jag inte blir nöjd med den för att den inte motsvarar deras beskrivning så borde det ju finnas nån form av ångerrätt, motsvarande??? :confused:
Väl här kan jag ju köra den i bänk och kolla allt så det e ju inga probs men nån som vet någe om ångerrätt??? Ska ringa imorn i och för sig och kolla det med ägaren men tänkte höra lite med er först ärade sporthojare.

hmm... litar man på bilförsäljare??? o kan skillnaden vara så stor mellan bilkrängare o mc-krängare?? skulle nog inte personligen våga köpa nåt jag inte provkört... men förstår dock ditt dilemma... eh, mitt tips är nog at ha is i magen, brukar löna sig, en liten stund kvar till säsongen sätter igång än så länge ju!

The blade skrev:

Någon här på forumet bor kanske nära och kan åka o titta på den det är bara att fråga runt :)

Du ber naturligtvis någon som bor på orten att gå in och ta en koll på hojen!

Då in på det forumet i den staden eller i närheten och be om hjälp...

Kanske lite bilder och ett utlåtande om det stämmer vad säljaren säger.
Men klart så ska man ju inte kräva av den som hjälper dig att ta ansvar för hojens skick när du köpt den.
Men en koll på skicket kan du ju få!

Tror inte det är svårt att få sån hjälp här!

kiwimaddog skrev:
hmm... litar man på bilförsäljare??? o kan skillnaden vara så stor mellan bilkrängare o mc-krängare?? skulle nog inte personligen våga köpa nåt jag inte provkört... men förstår dock ditt dilemma... eh, mitt tips är nog at ha is i magen, brukar löna sig, en liten stund kvar till säsongen sätter igång än så länge ju!

men eftersom de lämnar garanti på hojen + att det är ytterligare ett års fabriksgaranti så borde han från butiken inte ljuga mig rakt upp i ansiktet

The blade skrev:
men eftersom de lämnar garanti på hojen + att det är ytterligare ett års fabriksgaranti så borde han från butiken inte ljuga mig rakt upp i ansiktet

Nyfiken på vad som är begärt för hojjen, vill ha 82' för min 03:a och kan va roligt att höra vad firman skall ha för sin.

The blade skrev:

Mc Norr?
Ska upp nästa vecka och byta min hjälm där..

Edit: Kan ta med digitalkamera och dylikt om du är intresserad?

Är dock ingen riktig hejjare på detta med mc så något direkt utlåtande kan jag nog inte komma med..

torde väl ha 6 mån garanti om de skulle va nå riktigt fel va :va
en liten repa eller likn komma du säkert hitta..

ozeo skrev:
torde väl ha 6 mån garanti om de skulle va nå riktigt fel va :va
en liten repa eller likn komma du säkert hitta..

Jag kollade på den idag, absolut nyskick och jättefräsch :tummenupp

Men det var en annan spekulant på den idag så du bör lägga på en rem om du skall ha den...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN