Hur ska man klara det!?

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Hallå hallå!! relativt ny här på sporthoj med ångest över höst å jul!
kört knappt en halv säsong och börjar redan tänka på hur jäkla seg resten av året kommer vara fram till nästa säsong!
Funderar på att gräva ner mig i så jäkla mycket jobb som de bara går så tiden går fort! Hur gör ni andra för att klara av vintersäsongen!? tack för ja fick skriva av mig!! :va :fyllisar

Dricker en jävla massa vin :D

Fast detta året ska jag prova en annan metod. Har köpt en cross :yoparty sjuukt svårt men jävligt roligt. Så håller man igång adrenalinkickarna, man kan köra när man vill typ, bra träning som fan och många säger att det även gör en till en bättre hojförare. Bara massa plus :tummenupp

Folk pratar om "sommar-förhållanden", Vore det inte klockrent att ha ett vinterförhållande istället och lägga all tid på förhållandet, och sen när det är dags så dumpar man tjejen och tar ut hojen? :3freak

Enduro, isdäck? Själv sneglar jag på en dual-sport från BMWs GS-serie, så man kan köra grus/regn/smuts. Det skulle ju iaf förlänga säsongen.

Vintern är ju annars bra för service, underhåll och inköp av nya roliga saker.

Senaste två åren har jag jobbat arslet av mig, ca 200 tim övertid på ickesäsongen. Det gör att tiden går snabbare och man har mer pengar till bensin o hoj under säsongen :)

Hörrö Var tänkte ni köra? det där ser ju onekligen intressant ut! Ska inhandla hoj nummer 2 å jobbar mycket men f**k jag kommer ju hem till Sverige med... ;)

Har hört att dom brukar ploga upp banor i broddbo, skinnskatteberg och sura bl.a så finns ju några alternativ i närheten.
Vart det nu bär av i vinter visar sig, ska hålla öronen öppna och kolla när jag hör att dom börjar ploga så man kan köra :)

Har hört att dom brukar ploga upp banor i broddbo, skinnskatteberg och sura bl.a så finns ju några alternativ i närheten.
Vart det nu bär av i vinter visar sig, ska hålla öronen öppna och kolla när jag hör att dom börjar ploga så man kan köra :)

Fan det där låter ju väldigt nice. Bor bara 1,5 mil från Broddbo. hehe Kanske kan hänga med någon gång när jag är hemma å se lite... Kan ju vara riktigt kul ju... ;)

Vad med motorsport banan i Sätrabrunn? är det ett alternativ?

köp nått roligt som man kan köra med på vintern :) typ en cross eller ATV :tummenupp kallt som fan men roligt så man överlever vintern :D

Själv har man övertalat polarna att hjälpa mig asa upp Mt-03 i lägenheten. Två trappor utan hiss men det ska fan gå:banana.

Köp en moped och glid runt med under vinterhalvåret :tummenupp Superskoj att träna på att drifta på en snöklädd gräsmatta :yoparty

Vintertiden tillbringas med att vänta på våren.Räkna timmar, dagar och månader och allt flyter förbi som om man gick i någon form av dimma tills man kan börja arbetspendla / fritidsköra på hojen igen.Tänk att det kan vara så himla roligt att t ex köra till arbetet på vår, sommar och höst istället för att sitta i en plåtlåda med fyra hjul. :crash

Last edited:
ska fan kolla på att köpa en cross jag med, låter sjukt skojj å sen känner jag en del som leker med sånt!
Får man köra i vilka skogar oså som helst eller måste man kolla upp det innan man ger sig ut å kör? :näsblod

ska fan kolla på att köpa en cross jag med, låter sjukt skojj å sen känner jag en del som leker med sånt!
Får man köra i vilka skogar oså som helst eller måste man kolla upp det innan man ger sig ut å kör? :näsblod

Man får givetvis inte köra i skogen hur som helst, det finns gott om endurobanor i våra svenska skogar, bara kolla upp var de närmaste finns o åka dit på träningsdagar.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år