Hur ska man klara det!?

ska fan kolla på att köpa en cross jag med, låter sjukt skojj å sen känner jag en del som leker med sånt!
Får man köra i vilka skogar oså som helst eller måste man kolla upp det innan man ger sig ut å kör? :näsblod

Klart man får köra var man vill :brynad se bara till så att varken polisen eller nån markägare ser dig :3freak och om dom gör det så får du bara gasa lite mer så dom inte börjar snacka med dig ;)

Mitt tipps > Snöskoter

Jag ska serva min på fredag...tills snön går det fint att åka hoj...

Jobba som fn.Det är nu det börjar bli spännande att köra lastbil i skogen.:gnissla + att dom alltid ska upp på dom högsta punkterna och hugga varje vinter höjer spänningen ännu mer. :fyllisar

Vart ute och kört i dag i snöyran. Noll fäste med odubbat men kul som fan. Fast blir att slänga på metzler six days för att få något fäste när man kör odubbat.. ;)

Hade behövt mer "off-season" till allt som ska trimmas...
Samma här.
Skulle behöva en gammal hederlig istid för
att hinna klart alla mina projekt till 'våren'.

R154_5.jpg
Bellan -58 skall reggas in med de Tüska pappren och
byggas om till Naturisten Blaurauch Strassenstürmer.

P7040230.jpg
Bellan -62 skall snyggas till/renoveras och besiktigas.

_MG_7863.jpg
CB500-71 skall byggas klart som caferacer.

_MG_2492.jpg
CB500-72 vette fåglarna vad jag göra med?
Kanske bobber med 16" fram och bak som flickan sa? :tuttar

_MG_7640.jpg
XL125S-77 skall bli spinkotracker/lånestugmoppe.
Har redan gått som prova på moppo för besökare på landet.

XL125S-81, Sätta ihop motorn och.......sedan blir det svart! :va

XL600V-87 skall säljas billigt till hugande hojbyggare.
(avsågat styrhuvud bifogas, i övrigt komplett funkerande.)

CBR600F3 kan snyggas upp lite efter lowsidern på Gåsen.
Inget måste men nya porrigare kinabitar finns.

XL600V-98 Är det inget fel på alls, jättekonstig hoj i mina ögon. :dummer

_MG_7127.jpg
XL650V Behöver bara regbesiktning, speglar och frontblinkers.

_MG_7551.jpg
Suzuki RG125F, va fan, planen är att sätta gaffel, sving, bromsar och hjul på en CB400N.
Varför? Därför! :fakta Har dock inte vågat köpa någon CB ännu. Vi får se...:rolleyes:
Alternativt sätter jag en RD350 motor i RG´n.

_MG_7500.jpg
VL1500LC/1700cc står på Motospeed med ledsna nålsäten, i övrigt bes och klar.
Lätt jobb iofs bara att ringa och be dem skicka gasarna till staterna.

Eldriven Minimoto, Motorkontrollern har brunnit. Välja och beställa en ny. Klart.

Äh, va fan det var ju inte så farligt när man stolpar upp det. :D
Det är ju bara Oktober ännu.
Det fixxar sig.

Å så får man visst inte ha fler än 8 bilder per inlägg.
Voffor det för? :va

:hej
/e

Last edited:
Tricket är som redan nämnts att påbörja såpass många projekt så man inte hinner bli färdig tills det är dags att börja köra igen. Positiv stress, påstås öka effektiviteten med men det har jag ingen uppfattning om XD

Själv ska jag ägna mig åt lite mätar-fetischism, oljetryck och oljetemp, kanske en voltmätare. Kul att se däcktryck med....
3916838021_b97bc8a187.jpg

Och skaffa ett evighetsprojekt, mitt är en gammal Bubbla som jag ger en halvtimme vartannat kvartal.

Tricket är som redan nämnts att påbörja såpass många projekt så man inte hinner bli färdig tills det är dags att börja köra igen. Positiv stress, påstås öka effektiviteten med men det har jag ingen uppfattning om XD

Själv ska jag ägna mig åt lite mätar-fetischism, oljetryck och oljetemp, kanske en voltmätare. Kul att se däcktryck med....
View attachment 372409

Och skaffa ett evighetsprojekt, mitt är en gammal Bubbla som jag ger en halvtimme vartannat kvartal.

den bilden är jävlig du!! Avundas er hojjbyggare, vill fan också lära mig ett å annat! :rolleyes:

Varberg. Tillhör inte det en landsdel där man har sommar året om?!?

Det är alldeles för lite tid off season..service, oljebyte i gaffel, kitta klart, lacka kåpor, träna och framförallt, studera filmer och analysera varför det går så inihelvete långsamt :näsblod

Mindre än 4 1/2 månad till första bokade bankörningen :yoparty

Här gäller det att ligga i, är ju för lite tid för det också under säsong :gnissla

I år har jag en känsla av att det blir mycket bärande av möbler, införskaffande av verktyg och allt annat man behöver i garaget samt att jobba helvet, så man kan betala av alla lånen och sedan satsa helhjärtat på att kasta alla pengar på hojar.

Personligen skulle jag ledsna lite om jag kunde köra hoj året om, det skulle lixom inte bli samma grej.
Fast gathoj och offroad är rätt väsenskillt, jag har växlat mellan dom under sommaren, och att köra den ena ger nästan mer sug efter att köra den andra... =)

36 inlägg och ingen har tagit upp det viktigaste!

Du måste KITTA

Det kommer jag också att göra! Förhoppningsvis är några källarfönster nykittade i vår.:)

Annars är jag förvånad över att så många i en annan tråd sköter allt underhåll själv men i denna tråd bara väntar på våren?:va

I mitt garage kommer det bl.a. att ske oljebyte i motor och gaffel, ventiljustering, ny kamkedja, plocka på lite nya prylar och en massa isärplock för tvätt, rengöring och vaxning! Värmehandtag och 12volts uttag ska också på.

Jag gillar garagesäsongen! Nu hinner jag göra det jag inte vill/hinner på sommaren. En del saker kan man dessutom göra med en öl eller två till hands och det är trevligt!:kär

Ångensten blir lindrigare med åren, faktiskt ;) Nuförtiden är det mer som "wow är det redan dags igen" när man tar av täcket på hojen på vårkanten :D

Varberg. Tillhör inte det en landsdel där man har sommar året om?!?

Verkligen inte..... inte iår iaf! :(

Körde faktist sista turen idag till verkstaden för att göra 100 mila servicen! :banana
Kände stundtals inte bra alls för vägen va blöt å de va mellan 3-5 grader, körde ett tag å kom fram till en bit av vägen ca. 300-400 meter som var TÄCKT i skit å gegga som traktorerna släpar med från åkrarna upp på vägen..(låg seriöst ett tjockt lager brunt på vägen) .
Kändes som att hojjen gled i sidled heela tiden.. i 35km/h :näsblod Nu står hojjen i garaget å väntar på våren, känner att det inte är värt å köra mer, SKÖNT att ha fått gjort några mil till iaf innan vintervilan! får se vad man köper för godsaker till hojjen under vintern;) :crash

Last edited:
HEEEJ hoppas alla har det gött i vintermörkret! :näsblod tänkte fråga om det är någon som vet något om att plocka bort Katalysatorn från gsxr 1000 k7? Är det svårt? kanske något bra tips som någon sitter på angående detta? Är det lätt att göra trots att man är ny med allt vad det heter ?:) nämligen köpt slipon(där katen måste bort) å grejjer men har noll erfarenhet utav att byta sånt! Har letat runt mycket på internet osv men inte hittat något riktigt bra att gå efter :va tacksam för svar :Bugar

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti