Hur ska jag får farsan att köpa en multistrada?

FJR är väl en kanonhoj, eller? Vart tvungen att åka bakpå kompisen en 15mila sträcka, då lånade han sin farsas Pan European, och den är väl mer touring? Hursom så slangade han som fan med den och låg 250 i marchfart på motorvägen, samtidigt som han kryssade mellan bilarna vid stadens rödlysen.
Blev lite imponerad faktsikt, men som passagerare var den inte bekväm i hans farter (186cm lång) Där är Hayabusa bättre.

matte_mannen skrev:
2401668 Hur övertygar man en 50+ are att han inte ska köpa en TDM eller en FJR 1300utan något roligare!

Har föreslagit både Truimph Tiger och Ducati Multistrada.
Köp någon av dem själv om du tycker att de är så roliga. Det är ju han som ska ha den, eller?

svampe skrev:
2404705 Köp någon av dem själv om du tycker att de är så roliga. Det är ju han som ska ha den, eller?

Själv skulle jag nog inte köpt någon av dom... Men så är jag inte så mycket inne på touring. Plånboken sväller inte heller tillräckligt och guldbyxorna förlorade färgen i tvätten:rolleyes:
Hade jag haft cashen skulle multin varit en het kandidat vs 950 supermoto som är den bästa hoj jag kört. Den känns dock lite för busig och lite för lite touring för farsan.
Köper han en rolig hoj så kan man ju åka hem till familjen och låna ibland!

Som någon annan var inne på så är ju första steget att få till en provkörning. Och det borde jag väl lyckets övertyga till.

Men Fjr´n kanske inte är så dålig. Tycker att det är lite gyllenevinge över den men den har ju klart mycket pulver i motorn. Hellre en sån en någon fläskig custom.

BTW: varför tycker ni så illa om stradan? Den är ju svinball! Tycker inte ens att den är ful längre, och halvkåpa är ju praktiskt :D

TDM:en och Tigern har det varit ganska tyst om. Efter att ha läst lite specar om hojarna framstår ju TDM:en som klart smidigare pga lägre vikt. Hur funkar chassit? Gunghäst?

Dee_cati skrev:
Och de går faktiskt att få riktigt läckra om du lämnar över plånboken till Käemna (stavning?) och de plockar då på lite godis åt dig.
Det har jag väldigt svårt att tro. Inte ens trollkarlen Merlin skulle kunna få denna hoj uthärdlig.

Han kan ju faktiskt snegla lite på Aprilias modeller också. Falco, Futura och Capo Nord. Modeller som (tyvärr) inte får den uppmärksamhet de förtjänar, alla med härlig v-twin. Man får väldigt mycket hoj per aprilia-krona.

Flyer skrev:
2403972 Inte lätt å förklar fö nån som int´begrip... :rolleyes:
Prova först - snacka sedan...
Skulle gärna prova men måste först hitta nåt som skyddar mot frätskador i skrevet.

PeGe skrev:
2405826 Vadårå? Har du svamp eller?

:hihi

Går nog inte att lyssna på SHanhängarna, har du inte en desmodici RR har du en ful hoj... :fakta

Jag tyckte inte den var så djevfla ful, inte särskilt ful överhuvudtaget, snyggare finns iofs. Men körupplevelsen är väl ändå viktigare än utseendet?

Tycker man annorlunda beror det kanske på att man inte kör hoj utan har den parkerad vid Donkan istället.. :rolleyes:

Last edited:
Stuff skrev:
2404838 Det har jag väldigt svårt att tro. Inte ens trollkarlen Merlin skulle kunna få denna hoj uthärdlig.

Säger han som kör en x11 :D Men smaken är ju som röven, det stämmer ju även i detta fall.

Multistradan må vara ful, men det skall vara superskön att köra enligt var jag läst/hört.

Hur som helst så tror jag farsan din hittar en hoj som passar honom & passagerare.
Blackbird kanske kan vara nåt annars? :)

Lite OT, men har din bror en crb400r? han nämnde att hans bror hade en 400gixxer som skulle bli fajjter. isf körde vi upp samtidigt.

Jag hade valt FJR alla gånger føre multitdr eller nån annan halvmesyr, yamman med kompetent førare ar mycket snabb pluss at du kan supertoura i 180 hela dagen lång på den...låt gubben kjøpa det han vil sager jag.....

Lite OT, men har din bror en crb400r? han nämnde att hans bror hade en 400gixxer som skulle bli fajjter. isf körde vi upp samtidigt.[/QUOTE]

Jodå, det stämmer!

-PLM- skrev:
2404011 FJR är väl en kanonhoj, eller? Vart tvungen att åka bakpå kompisen en 15mila sträcka, då lånade han sin farsas Pan European, och den är väl mer touring? Hursom så slangade han som fan med den och låg 250 i marchfart på motorvägen, samtidigt som han kryssade mellan bilarna vid stadens rödlysen.
Blev lite imponerad faktsikt, men som passagerare var den inte bekväm i hans farter (186cm lång) Där är Hayabusa bättre.

Jag visste väl att det var en spårthåjj jag köpt!

<-- :fakta :yoparty

Som någon sa, får du bara farsgubben o provköra Multistradan så säljer den sig självt sedan. Tråkigt med alla moppefuckon som ratar den utan att ha provkört, de gör ett stooort misstag.

Nu har Fassan varit och provkört lite...

Vet inte om det sags innan men nu glider han runt på en fz 750. FJR:en tyckte han var lite för mycket guldvinge med elektrisk vindruta osv.

TDM:en verkar han possitivt inställd till så en sån blir det antagligen.

Multistradan vill han inte ens testa :confused:

ho ho!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2