tomasbjork
Ny medlem
Har sökt runt här och på google men hittar inga bra bilder på hur en undercuttad låda ser ut. Någon som kan förklara?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
.......
Sen vet jag inte hur djupt härdade originaldreven är, ska det bli bra kanske man måste härda om ytorna?
Dreven är förmodligen sinterpressade och lika hårda/sega rakt igenom.
/Ingvar
Hmm, förstår inte riktigt. Är det det man ser på bilden? Där det "ground surface" ?
Eller är det att "klorna" lutar åt ett speciellt håll. Alltså kan man fila till dom själv om man hade kunskapen och rätt verktyg?
Man bör nog ha 5++ i metallslöjd om man ska fila till dem för hand. Men visst, men en ängels tålamod så går det.
Mats
Tack för svaren.
Jag trodde att det var själva kuggarna man gjorde nåt med men så är det alltså inte. Skulle va roligt se en undercuttad låda i verkligheten =)
Man bör nog ha 5++ i metallslöjd om man ska fila till dem för hand. Men visst, men en ängels tålamod så går det.
//Citat:
Inskickat av Ozzian
.......
Sen vet jag inte hur djupt härdade originaldreven är, ska det bli bra kanske man måste härda om ytorna?
Dreven är förmodligen sinterpressade och lika hårda/sega rakt igenom.
/Ingvar//
Sinterpressade? Menar du att dreven skulle vara gjorda i hårdmetall. Ungefär som svarvstål! Mao, väldigt hårda men spröda vid hårda slag.....
Mats
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda