Hur ser ditt belastningsregister ut?

Fortkörning 2008.
I övrigt förvånansvärt blankt.

Sen finns jag förståss i SÄPOs, CIAs och NTFs register. Dom buggar mej garanterat också.

Helt tomt, men jag hade en plump när jag var lite mindre, eller vänta nu två kan det ha varit. Jag körde för fort och glömde stanna när det var rött ljus och "dom" låg hack i häl. Tack och lov preskriberat, detta var minst tio år sedan.

Fick faktiskt besked angående min RK2 för några timmar sedan, och det fanns inget syndigt registrerat där.
Åtminstone inget som påverkar rikets säkerhet..dvs. fortkörningar o igångstartande av markpadda i stadsbebyggelse under rus.

Fördelen med att ha blivit gammal är att allt är preskriberat.
Men jag har ju alltid varit säkerhetsklassad i olika nivåer så uppenbarligen har det jag möjligen kan ha gjort inte varit så hemskt.

Är det fortfarande gräns på hur många registerutdrag man får beställa?

Fördelen med att ha blivit gammal är att allt är preskriberat.
Men jag har ju alltid varit säkerhetsklassad i olika nivåer så uppenbarligen har det jag möjligen kan ha gjort inte varit så hemskt.

Nej, ÅAS brukar man väl inte få sparken från ett säkerhetsklassat jobb för att man drar på sig något sedan man väl är anställd, om det inte är väldigt allvarligt/berör tjänsten.

Nej, ÅAS brukar man väl inte få sparken från ett säkerhetsklassat jobb för att man drar på sig något sedan man väl är anställd, om det inte är väldigt allvarligt/berör tjänsten.
Men man får nog reda på varför man plötsligt sopar hangargolvet istället för att flyga 39, t ex.
OBS, jag sopar inte hangargolv och jag flyger inte 39 eller något annat.

Jo, faktiskt, eftersom granskningen görs om varje år, så har man gjort något fuffens, eller kriterierna har ändrats, så står man till arbetsmarknadens förfogande. Och det handlar inte bara om det är sånt som berör tjänsten.

Jo, faktiskt, eftersom granskningen görs om varje år, så har man gjort något fuffens, eller kriterierna har ändrats, så står man till arbetsmarknadens förfogande. Och det handlar inte bara om det är sånt som berör tjänsten.

Måste man då beställa ut ett nytt utdrag varje år och ge till arbetsgivaren, eller får arbetsgivaren beställa ut det sedan man är anställd?

Jag har aldrig hört talas om det, men såklart förekommer det på strängt säkerhetsklassade jobb.
Annars tycker jag ofta man ser folk som avslöjas med en massa skit i registret som har olämpliga jobb att det försvaras med "Utdrag görs bara vid anställning, vad som händer sedan får inte vi reda på automatiskt"

BR är bara en del... Det verkligt intressanta är MR (misstanke-registret). Där står saker som inte alltid kan bevisas men som ligger till grund för spaning eller extra kontroll vid lämpliga tillfällen.

BR är bara en del... Det verkligt intressanta är MR (misstanke-registret). Där står saker som inte alltid kan bevisas men som ligger till grund för spaning eller extra kontroll vid lämpliga tillfällen.

Du menar DNA-registret? :fakta

Måste man då beställa ut ett nytt utdrag varje år och ge till arbetsgivaren, eller får arbetsgivaren beställa ut det sedan man är anställd?

Jag har aldrig hört talas om det, men såklart förekommer det på strängt säkerhetsklassade jobb.
Annars tycker jag ofta man ser folk som avslöjas med en massa skit i registret som har olämpliga jobb att det försvaras med "Utdrag görs bara vid anställning, vad som händer sedan får inte vi reda på automatiskt"
Det är länge sen man beställde förseglade kuvert från polisen, fick dom hem och sen skickade dom vidare ;) Nu godkänner man bara med BankID, och så sköts det där automagiskt i bakgrunden. Och ja, dom gör kontinuerliga bakgrundskontroller, men även där finns ju den mänskliga faktorn som kan missa att göra det, för att man är lat, har bristande rutiner eller bristande säkerhetskultur i organisationen.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back