Hur säger jag upp mig?

Status
Ej öppen för fler svar.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag har blivigt lovad pengar för min praktik om jag jobbar på lovet. Ca 10 000 mer än lönen för den veckan, detaär muntligt så de lär ryka opm jag sägger upp mig men det vill jag inte bli av med men jag pallar inte jobba på lovet efter att:
1 Suttit 4 timmar på överfula bussar å tåg.
2 Tjänna 400 om dagen
3 ättit påå en jävla jubbe pizzeria och blivigt helrisig i magen.
4 Blivigt halvt rånad (kulturberikar äkel kommer och ber mig ge honom min jacka och min mobil å plånbok annars skulle jag få stryck, jag sparka honom allt vad jag kunde mellan benen med stålhettan och kubbar arslet av mig och kommer undan.)
5 Känta att nån pundar jävel har letat igenom mina fickor på tuben och slagit på hans hand så han fickk alla spikklammer intryckta i handen, men innan de hade han snott verktyg för 450 kr.

Så nu är frågan vad säger jag för att få mina pengar men slippa jobba?

prulle skrev:
2579894 Jag har blivigt lovad pengar för min praktik om jag jobbar på lovet. Ca 10 000 mer än lönen för den veckan, detaär muntligt så de lär ryka opm jag sägger upp mig men det vill jag inte bli av med men jag pallar inte jobba på lovet efter att:
1 Suttit 4 timmar på överfula bussar å tåg.
2 Tjänna 400 om dagen
3 ättit påå en jävla jubbe pizzeria och blivigt helrisig i magen.
4 Blivigt halvt rånad (kulturberikar äkel kommer och ber mig ge honom min jacka och min mobil å plånbok annars skulle jag få stryck, jag sparka honom allt vad jag kunde mellan benen med stålhettan och kubbar arslet av mig och kommer undan.)
5 Känta att nån pundar jävel har letat igenom mina fickor på tuben och slagit på hans hand så han fickk alla spikklammer intryckta i handen, men innan de hade han snott verktyg för 450 kr.

Så nu är frågan vad säger jag för att få mina pengar men slippa jobba?

Ska du ge fan i att jobba fast ändå få lön? Om livet ändå vore så enkelt:D

"5 Känta att nån pundar jävel har letat igenom mina fickor på tuben och slagit på hans hand så han fickk alla spikklammer intryckta i handen, men innan de hade han snott verktyg för 450 kr."

va?

Mr R skrev:
2579907 lär dig arbeta snorunge :D
Lär dig hålla käften gubbjävel, du bor i lund. om du jobba i rosengård med tillhörande patrask å det tog två timmar å du känna 50 spänn före skatt hade du nog ändrat dig..

Hah, ja jävlar.. ska fan ringa min chef o fråga om de okey att jag inte jobbar för jag har ingen bil att ta mig dem 5 milen till mitt jobb så måste åka buss :D..

Borde kunna få halva lönen iaf? :va

prulle skrev:
2579925 Lär dig hålla käften gubbjävel, du bor i lund. om du jobba i rosengård med tillhörande patrask å det tog två timmar å du känna 50 spänn före skatt hade du nog ändrat dig..

Jag har jobbat i Rosengård! Ser inte problemet? :va

Men annars e Danmarksförslaget bra, alt. kan du köra på Ryssland också!

prulle skrev:
2579894En jävla massa stavfel.....
Herregud!
Problemet är snarare att du behöver gå om GRUNDSKOLAN för att lära dig stava för att få ett jobb som du kanske blir nöjd med.
Säg upp dig, skola om....

Suck hur viste att det skulle bli så här... jaja jag säger iaf upp mig godnatt.

Lion skrev:
2579947 Herregud!
Problemet är snarare att du behöver gå om GRUNDSKOLAN för att lära dig stava för att få ett jobb som du kanske blir nöjd med.
Säg upp dig, skola om....
Din bild ser ful ut.

Är bara LIIIITE upprörd just nu.

Last edited:
prulle skrev:
2579925 Lär dig hålla käften gubbjävel, du bor i lund. om du jobba i rosengård med tillhörande patrask å det tog två timmar å du känna 50 spänn före skatt hade du nog ändrat dig..
Du är tuff.

prulle skrev:

om det nu är så att du inte
trivs på jobbet och vill sluta så borde det vara självklart att du får betalt för
den tiden du jobbat där så länge du inte jobbar svart vill säga..

prulle skrev:

Du jobbade vid Rosengård "med tillhörande patrask" för 25 SEK i timmen. Varför praktiserade du där isåfall.

Låt mig gissa att du bor i Rosengård och är en utav de som du nämner "patrask"

:rofl

LayDeeOmega skrev:
2579957 om det nu är så att du inte
trivs på jobbet och vill sluta så borde det vara självklart att du får betalt för
den tiden du jobbat där så länge du inte jobbar svart vill säga..
har inget kontrakt på det så.. jaja jag ringer å säger upp mig de får bära eller brista..

prulle skrev:
2579949 Suck hur viste att det skulle bli så här...

...

Jo serdu, det beror på att du, som vanligt, startad en icketråd fullt med en helt fantastisk mängd märklig svenska om nåt problem som du inte lyckas få fram.

Som vanligt.

Som lite tröst kan jag säga att du inte är ensam, det finns en hel rad nötter som borde ventilera sina personliga tillkortakommanden på någon gästbok hos lunarstorm.

Eller kanske på soffan hos någon hjärnskrynklare. Alternativt inte alls...

Mr R skrev:
2579962 Du jobbade vid Rosengård "med tillhörande patrask" för 25 SEK i timmen. Varför praktiserade du där isåfall.

Låt mig gissa att du bor i Rosengård och är en utav de som du nämner "patrask"

:rofl
Bor i Waxholm.

prulle skrev:
2579969 har inget kontrakt på det så.. jaja jag ringer å säger upp mig de får bära eller brista..

i så fall ska du ju inte räkna med att få några pengar.
Om du nu tycker att det är så dåligt betalt och du får resa så länge
tur och retur, varför tog du jobbet?

Troligtvis har ju killen dyslexi. Hursomhelst så får du inga pengar om du inte jobbar, även om du inte kan stava till banan så bör du väl kunna räkna ut det? Säg upp dig om du vill men börja inte gnälla för att du inte får några pengar. Coolt att kalla 23åringar för gubbjävel också..

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2576837&postcount=12

Passande åsikter för en sån som dig också :rofl

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...