Hur roligt att köra "långsamt" med Sporthoj?

Umm, en Daytona 675 är ju en tämligen extrem sportis om man tänker till sittställning och "exakthet" (som om det skulle vara ett problem, vill jag att det skall svänga, så skall det fan svänga med...).

/J

Vill du ha extra "tråkigt" (baserat på uttrycker "strypt") kan du ju strypa en 600. elr nånting annat...

Mvh

Ok en daytona 675 piskar de andra rätt bra men en äldre kan fås till en rätt bra försäkringspremie (beroende på ålder)

Ehum..? 675:an kom 2006. Du tänker på TT600:an, det är en helt annan hoj. Som att jämföra en gammal CBR600F och en CBR600RR typ. Det är olika ligor.

mycket gnäll åt båda det ena åt det andra hållet här,,, vi kan väl ta upp tråden igen om 5 år så ser vilka som lever o vilka som inte gör det,,,,,mina chanser är väl 40 för 60 mot, för ja ä realist. spelar ingen jävla roll vad du kör.......tanken med mc är väl att det inte ska vara som att köra bil, buss el nåt annat, sporthoj el ej. kör sakta kör fort alla gör sina egna beslut

Tack för alla schyssta svar!
Jag har även funderat på en suzuki sv650, verkar vara roliga hojar. Men jag vill så hemskt gärna ha en sporthoj. Bara att få äga och köra sin drömhoj vore en sådan fantastisk känsla. Frågan är bara om denna kännsla överstiger den känsla av att köra en bättre lämpad hoj till fiskörning. Men jag känner att jag bara måste köpa ninjan. Sen får jag isåfall byta om den verkligen inte passar..

PS jag kollade med försäkring, 7000 skulle de ha trafik. (jag är 22) Var inte det allra blodigaste ändå. Vad betalar ni för 90+tals sporthojar?

Last edited:
Jag har även funderat på en suzuki sv650, verkar vara roliga hojar. Men jag vill så hemskt gärna ha en sporthoj. Bara att få äga och köra sin drömhoj vore en sådan fantastisk känsla. Frågan är bara om denna kännsla överstiger den känsla av att köra en bättre lämpad hoj till fiskörning. Men jag känner att jag bara måste köpa ninjan. Sen får jag isåfall byta om den verkligen inte passar..

PS jag kollade med försäkring, 7000 skulle de ha trafik. (jag är 22) Var inte det allra blodigaste ändå. Vad betalar ni för 90+tals sporthojar?

betalar ca 3500 per år halv förs,,ja är 40 och bor i nkpg o har 90 tals racer typ 93,,,ganska billigt för hoj med 180 hk:tummenupp

Köp den hojen du vill ha, har du råd att försäkra, äga och köra den - kör.
Är du inte nöjd går det alltid att kränga, men bågar handlar inte om att vara förnuftig - det är känslan. :yoparty

Man lever bara en gång. Gå inte på tramset att sporthojar kör man ihjäl sig direCkt på, och det GÅÅÅÅR inte att köra någorlunda lagligt, det är inga problem alls (alla bågar går "för" fort).

/J

En sporthoj är inte byggd för allmäna vägar. Har insett det nu, älskar att ligga och nöta på bana men det funkar inte att köra så på vanliga vägar och ska man(jag) ha kul på hyfsat säkra vägar med en sporthoj så blir farten 170+ iaf...
Så har nu börjat kolla på naknare modeller som faktiskt är kul och känns snabba även under 100... fan vad tråkig man har blivit. Får kanske bli en banhoj också för att väga upp.

tycker du frågar helt i onödan...som jag förstår det så gillar du hojen så skarpt så att du bara måste ha en sån..klart dom går köra sakta med oxå. Bara å handla!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti