Hur resonerar ni ang hel/halv/trafik

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag har min hoj en Thundercat 600 -96. Jag har haft den halvförsäkrat för att hel varit för dyrt.

Var drar ni gränsen för när det är värt med helförsäkring? Om jag skulle gå i diket (utan personskador) och har halv så kan jag ha skrotat hojen och brännt ca 30 000:- och med lån på hojen är det bara att glömma att handla ny.

Hur resonerar ni, förhållande mellan hojvärde/försäkringspremie?

Lägg försäkrings pengarna i en reparationsburk.
Blir billigare om man inte har en klipp ny mc!
Lite kolfiber och polyester kostar inte mycket!
Jag köper hoj efter vad jag har råd att ha sönder.
För sönder går det!:huvet

Jag tror det är väldigt sällan man vurpar och skrotar hojen utan att en bil varit inblandad + vållande.

Jag ska ringa & helförsäkra min nu m. Åretrunt. Blir till att krypa till korset ändå..
Visst man kan lägga undan pengar & köra halv- . Det går så länge inget allvarligt händer, men hur går det om Gaffeln blir sned, fälgarna skeva, fotpinnarna knäcks, avgassystemet får en törn & man får en spricka i motorkåpa mm.?
Då räcker inte sparpengarna så länge & hojen e´ skrot. Tyvärr är det också så att det väldigt sällan blir bilen som är vållande vid kollisioner. Bara att läsa alla trådar här om vänstersväng o dyl.
Och du Toxicated, m. vår tur borde vi teckna en Helhelförsäkring! :näsblod

Jag ska ringa & helförsäkra min nu m. Åretrunt. Blir till att krypa till korset ändå..
Visst man kan lägga undan pengar & köra halv- . Det går så länge inget allvarligt händer, men hur går det om Gaffeln blir sned, fälgarna skeva, fotpinnarna knäcks, avgassystemet får en törn & man får en spricka i motorkåpa mm.?
Då räcker inte sparpengarna så länge & hojen e´ skrot. Tyvärr är det också så att det väldigt sällan blir bilen som är vållande vid kollisioner. Bara att läsa alla trådar här om vänstersväng o dyl.
Och du Toxicated, m. vår tur borde vi teckna en Helhelförsäkring! :näsblod

Sant sant! Kluven är jag.

kan ju se de på 2 sätt, äldre hoj billigare att hel försäkra, men är de värt att helförsäkra en gammal cykel? mja de beror på va de är för nån du åker.. å om du har lån på cykeln så tycker jag helförsäkring skulle sitta fint.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park