Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar bara torka av det värsta med en trasa eller papper. Annars lyder regeln: Ju starkare ju bättre.Dez skrev:Ända sen moppetiden har jag använt hushållspapper och lacknafta.
Nån som har nåt bättre tips? Lacknafta är ju inte det mysigaste för händerna, dessutom blir det olja och skit kvar![]()
Dez skrev:Ända sen moppetiden har jag använt hushållspapper och lacknafta.
Nån som har nåt bättre tips? Lacknafta är ju inte det mysigaste för händerna, dessutom blir det olja och skit kvar![]()

Kawwa skrev:Menar du delar eller dig själv![]()
DumDum skrev:Även jag trodde självklart att du snackade tvätt av dig själv. För riktigt djävla effektiv avfettning på ett sätt jag knappast tror du någonsin sett så ska du använda trikloretylen, det e grejer det.
Det är så ruggigt fettlösande att om du andas in ångorna så löser det upp hjärnan på dig eftersom den till stora delar består av fett. heltäckande ansiktsmask med övertrycksandning är ett måste vid hantering av tri.
Se bara till att inte hetta upp väskan för mycket för då kan den reagera med syre och bilda fosgen. Andas du in fosgen så får du lungödem, kroppen vätskefyller lungorna och du drunknar på torra land.
Nämnde jag att detta även är EXTREMT cancerframkallande?
Och sådant där har jag jobbat med.Det är nog lika bra att trikloretylen numer är förbjudet utom när det gäller vid bearbetning av koppar, och knappt ens då.

dunderavfettning använder tex åkerierZana skrev:Det absolut bästa jag någonsin använt var en vätska som fanns på grillen jag arbetade på en sommar. Den är avsedd att spruta upp i "filtret" ovanför grillen, där det samlas MASSOR av fett...
Det var helt enkelt en fettlösare, koncentrerad som FAN. Typ en del fettlösare till 50 delar vatten, helt enkelt skitfarligt... Det svarta gucket vid drevet = inga som helst problem.... Om du sprayade det koncentrerat på en lackad del, tex ramen skulle färgen flagna på några sekunder...
Det trista är att min ranson tog slut, och nu vet jag inte var man skaffar det här medlet...![]()
-Nån?
Hittar jag denna olja ska göra rent min motor nu!hp skrev:Kristallolja tror jag proffsen använder för att rengöra motorblock och liknande som är ingrodda med skit.
DJM skrev:Jag brukar ta bensin i en lite bunke och en pensel, duttar och penslar bort all smuts. Funkar klockrent.
DumDum skrev:Även jag trodde självklart att du snackade tvätt av dig själv. För riktigt djävla effektiv avfettning på ett sätt jag knappast tror du någonsin sett så ska du använda trikloretylen, det e grejer det.
Synd att det är förbjudet 
vågen skrev:eeeek!
wohoooo...
Nu blev jag sugen på att använda ren ammoniak![]()

|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |