Alf Sundström
Ny medlem
Enbart oljan som smörjer och kyler lagren . Samma typ av oljekanal oavsett vattenkylt eller ej.[PlastRaket] skrev:Hepp! funkar det? På aggregat utan vattenkylning så är ju oljan både smörjande och kylande, jag hade för mig att oljekanalerna va mindre på vattenkylda aggregat så kylnigen inte riktigt räcker till med bara oljan inkopplad, se'n får man ju problem med koksbildning och skit och så måste man puttra på tomgång i en minut innan man får stänga av hojen.
Vattenkylningen är en kanal i lagerhuset som behövs då turbon sitter i en bil för att hålla lagerdelens temp nere. En hoj har aldrig 2 ton släpvagn och körs uppför ett 3000m högt berg så timmar med maxlast är omöjligt att uppnå med turbo MC (det måste en bil klara). Dessutom är aggregatet ej inbyggt som i en bil.
Finns inget att vinna på att koppla in vattenkylningen på en hoj.
Ingen tomgångskörning krävs.
Har byggt hundratals turbosatser till hoj hos MC Xpress och aldrig sett ett koksat aggregat.
Bara att köra med dessa anslutningar öppna, helt utan risk!
M.V.H Alf