Hur ofta ska det sörvass?

holmen

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Yamaha MT01, TT600R M.
Jo jag undrar om det är samma serviceintervall på en honda xr 600 som på 650, dvs var hundrade mil. Har fattat det som att ttr 600 inte alls behöver lika täta servicar. Det känns som ett ganska starkt + för Yamahan.
Fan jag kan inte bestämma mig. Xr eller TTR. Ska ner till Malmö idag och kolla på en TTR SM. 48000:- BVSA.
Hilfe bitte. :huvet

Ohojj!

Har väl inte direkt svar på din fråga men har själv haft en TTR som SM......inget som jag rekommenderar då den är FÖR slö! Så åk och provkör och ta en funderare över effekt/vrid! :hördu

SM_Putte skrev:
Ohojj!

Har väl inte direkt svar på din fråga men har själv haft en TTR som SM......inget som jag rekommenderar då den är FÖR slö! Så åk och provkör och ta en funderare över effekt/vrid! :hördu
Håller med, en TTR är SLÖ!

har haft båda två, ttr slö, xr bra mkt roligare. oljebyte gör man å andra sidan på en handvändning...

Grundregeln för alla motordrivna fordon är:Rolig motor med mycket pulver/hög litereffekt är lika med mycket service och dyr drift är lika med skoj att köra... och tvärtom:-)))

Yamma TTR är slö men billig i drift, XR är roligare att köra men med mer service, Husa/CRF/KTM525 och liknande är hysteriskt roliga att köra men kostar i form av service och tid/mekande... lika grundläggande som att vi andas luft...:-)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back