Hur och när misständer en moped/motorcykel?

Det kan vara mycket men om den får för lite soppa kan den spika och detta kan spräcka kolvar och ge misshandel av vevstake och lager.

Kolla på tändstiftsfärgen till o börja med.

Vit är magert , silver är ultramagert och den silvriga färgen kommer från kolven
 
Ny fråga: kan ett cylinder läcka kompression? Min har börjat surra och hade läst nånstan att det kan vara en packning som är sönder i cylinder och det läcker kompression. Men stämer det ens?
 
Surra? Det är inte bin, getingar och humlor som söker boplats? Posta video med ljud och du får ett bättre omdöme om möjlig felorsak.
 
Jag lagde motor in på service för 1000 km sen och dom böt ramlager o vev, cylinder så fattar inte varför dett skulle vara det som låter. Jag gissar på kopplingen eller balensaxel hjullager. Men jag ska kolla om det är kopplingen eller kickdrevet
 
Billig 2T olja dödar en motor rätt så fort oavsett vad som är servat 1000km tidigare. På 100mil har kolven farit upp o ned i cylindern några miljoner gånger
 
Hur mycke ohm?

Hur mycket ohm ska/får det komma från statorn för de e också ett problem jag har att tändstift har farit för mig efter 10 km nu 2 gånger. Och jag kan inte köra i 4, 5 o 6 för då sloknar mopeden och vad jag vet är de misständning så ja ska ta me metar och kolla. Tack för alla svar
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top