Hur och när misständer en moped/motorcykel?

Det kan vara mycket men om den får för lite soppa kan den spika och detta kan spräcka kolvar och ge misshandel av vevstake och lager.

Kolla på tändstiftsfärgen till o börja med.

Vit är magert , silver är ultramagert och den silvriga färgen kommer från kolven

Ny fråga: kan ett cylinder läcka kompression? Min har börjat surra och hade läst nånstan att det kan vara en packning som är sönder i cylinder och det läcker kompression. Men stämer det ens?

Surra? Det är inte bin, getingar och humlor som söker boplats? Posta video med ljud och du får ett bättre omdöme om möjlig felorsak.

Jag lagde motor in på service för 1000 km sen och dom böt ramlager o vev, cylinder så fattar inte varför dett skulle vara det som låter. Jag gissar på kopplingen eller balensaxel hjullager. Men jag ska kolla om det är kopplingen eller kickdrevet

Billig 2T olja dödar en motor rätt så fort oavsett vad som är servat 1000km tidigare. På 100mil har kolven farit upp o ned i cylindern några miljoner gånger

Hur mycke ohm?

Hur mycket ohm ska/får det komma från statorn för de e också ett problem jag har att tändstift har farit för mig efter 10 km nu 2 gånger. Och jag kan inte köra i 4, 5 o 6 för då sloknar mopeden och vad jag vet är de misständning så ja ska ta me metar och kolla. Tack för alla svar

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back