Hur nöjd blev du av att följa strömmen?

Hur nöjd blev du, egentligen?

• Antal röstningar
    0

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Stup i kvarten dyker det upp trådar med folk som undrar vad dom ska köpa för färg på stället, lack på hjälmen, vilken hoj som är snyggast/coolast/bäst, häftigaste stövlarna, färg på kåpor osv. Dvs hur "vi" tycker att deras grejer ska se ut. Vill folk verkligen se ut som alla andra, finns det ingen egen vilja längre? Eller är man för rädd för att sticka ut lite?

Som exempel kan ju nämnas Jörgens gamla HD som är bland dom mer kända här, och alla sjuttitolv R1 med miniblinkers som bara försvinner i mängden.

Skriv om era erfarenheter att göra precis som SH-kollektivet vill, inte vill!

Själv köpte jag en R1200GS och låtsas att det är en sporthoj när jag kör. Och som jag förstått det så är det inte många på detta forum som skulle rekommendera just den knarren ;) Och jag kan lugnt säga att man sticker ut när man kör i snabba gruppen bland alla läckra, smidiga, sportiga skönheter när man själv kör något som om man jämför liknar en gris. Så där har jag inte gått på andras rekommendation. Att däremot höra andras åsikter om en specifik hjälm, däck, skinnställ eller dylikt kan ju dock va intressant, så man inte lägger sina 1000lappar på en pryl som många vet är kass. När man kollar andras åsikter om färg och modell för att man vill köpa något som "alla" gillar så kanske man får mer av pengarna tillbaka när det är dags att sälja. Men för att svara på frågan: Är jag nöjd när jag följer strömmen? Nej, jag kör om den.

• Gilla
Reaktioner: tcg
Jag kommer osökt att tänka på Wille Crawfords dänga som jag inte kommer ihåg namnet på men som går typ, "Alla vill ha samma typ av ovanliga saker och vara lite udda på ett lika dant sätt"=)
92,86% har röstat att dom gjort som dom själv vill och är nöjd med det.Men håll med om att det är lite märkligt att dom flästa kommer på att dom gillar ungefär samma saker samtidigt...

Jag körde min svart/gröna BSA från 1938 iförd blå integralhjälm och röd/grått skinnställ med gula knäpuckar.
Fick många att spricka upp i ett leende :tummenupp

Nuförtiden är jag dock rätt färgmatchad. Det blev så när jag ändå skulle köpa nytt.

/R

Just nu står jag i valet o kvalet om jag ska måla min hugger i samma färg som hojjen eller om den ska få vara svart.

Det roliga ju att alla tror att dom är så speciella, jag med...fast det mesta jag gjort säkerligen hälften av alla andra också skulle gjort..

Det visade ju röstningen med, just nu 49% på att jag gör som jag vill...:banana

Jag köpte en Hornet 600 istället för en sporthoj.
Kör med en ljus hoodie (om någon alls) istället för svart som 90% av alla andra.
Har dessutom en hjälm med en brud på och massa små hjärtan :tummenupp

Mår psykiskt dåligt över att man med största sannorlikhet kommer att åka runt å se ut som ALLA andra om man köper en sporthoj. :S

Blir till att fixa kraschkåpor så fort som möjligt och slänga på isf.

Mitt skinnställ är från 1984 och användt sedan dess.

Jag kommer osökt att tänka på Wille Crawfords dänga som jag inte kommer ihåg namnet på men som går typ, "Alla vill ha samma typ av ovanliga saker och vara lite udda på ett lika dant sätt"=)
92,86% har röstat att dom gjort som dom själv vill och är nöjd med det.Men håll med om att det är lite märkligt att dom flästa kommer på att dom gillar ungefär samma saker samtidigt...

Det kan inte vara så att det är vi som inte har gjort som alla andra och startat nya trådar om varenda pryl som har svarat i pollen?

Dom andra velpottorna sitter och skäms igenkännande...

Bara döda fiskar följer med strömmen!

Man kan ju fråga sig hur många av de som röstat jag gjorde som jag själv ville som faktiskt frågat om råd om nånting här... jag antar att det är vad det handlar om iaf. Att man ställer en fråga, vad är bäst? och sen gör som man själv vill ändå. Själv har jag inte frågat, men läst en del och oftast så faller tipsen utanför min budget, antingen så är det billiga grejer som jag sorterar bort som osäkra alternativ eller så blir det för dyrt. Så för min del har det bara blivit som jag själv vill. Men till våren kommer jag förmodligen att plåga er med en vilken hoj ska jag välja fråga :tungan

"Alla vill ha samma typ av ovanliga saker och vara lite udda på ett lika dant sätt"
Fullträff :D

Man kan ju fråga sig hur många av de som röstat jag gjorde som jag själv ville som faktiskt frågat om råd om nånting här... jag antar att det är vad det handlar om iaf. Att man ställer en fråga, vad är bäst? och sen gör som man själv vill ändå. Själv har jag inte frågat, men läst en del och oftast så faller tipsen utanför min budget, antingen så är det billiga grejer som jag sorterar bort som osäkra alternativ eller så blir det för dyrt. Så för min del har det bara blivit som jag själv vill. Men till våren kommer jag förmodligen att plåga er med en vilken hoj ska jag välja fråga :tungan

Fullträff :D

Preciiiiis så tänkte ju jag skriva.....muahahaha
:3freak

Provar på och testar gärna lite av varje men när man köper fordon så rekomenderar jag att man gör som alla andra och köper den vanligaste hojen eller för den delen vanligaste bilen.

Lite tråkigt att visa upp en R6a utanför MC-donald men den dagen R6an går sönder så har MC-skrotarna högvis med reservdelar till salu. Vill man ha nya delar så har handlarna delarna hemma inom en vecka. Köper man en udda MC så riskerar man att få vänta halva säsongen på reservdelar till pärlan, och inte finns det beggade delar hos skroten heller.

Lite tråkigt att visa upp en R6a utanför MC-donald men den dagen R6an går sönder så har MC-skrotarna högvis med reservdelar till salu. Vill man ha nya delar så har handlarna delarna hemma inom en vecka. Köper man en udda MC så riskerar man att få vänta halva säsongen på reservdelar till pärlan, och inte finns det beggade delar hos skroten heller.

Så sant, så sant :mad:

/R

Jag lyssnar på vad alla andra säger - sen gör jag precis tvärtom.

På det viset stör man så många som möjligt :banana

Om jag lyssnat på andra hade jag hört dåligt; eftersom vissa förespråkar ett visst intercomsystem som jag vet låter sämre än det jag har.

Man måste testa/upptäcka själv, i alla fall när det kommer till val av mc. Intresset/brukandet kan även ändras under årens gång.
Tillbehör o slitdelar kan man väl få/ge tips om och köpa lika som alla andra.

Jag gillar min näsduk som jag knyter runt halsen, den var en av min mormors "scarfs" men hon tyckte den blivit för omodern och att jag gott kunde ha den när jag körde motorcykel eftersom att "det säkert drar så om näcken, å det är ju inte bra för lederna när man blir gammal". Men vad vet jag...

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra