Hur mycket soppa drar din hoj?

Hehehe, min drar runt liter när man muttrar på, Ebbes e ungefär lika.......... Kör vi hårdare måntro :cool:

:crash :hej

MackeNo1 skrev:

Senaste hoje jag hade va en motard och den drog ALDRIG över 0,65l/mil, hur hårt man än körde :fakta

Fan, bladen är ju lätt en av dom törstigaste hojarna som det verkar. Misstänker att hojar med bränsleinsprutning drar mer än hojar med förgasare....

När jag tänker efter lite mer så ligger 954:an runt 85-86 grader i landsvägsfart om det är varmt (sommar) ute och aldrig under 81 - 82 grader, även om det bara är 10 grader ute och man snittar 160-170km/h i 4mil. Inte för att jag har kört så fort, men jag har hört att D é så iaf... ;)

Alikzus skrev:
Min RD350 drar 0,8 vid blandad körning, men har kört den på låga 0,5 (lugn körning som satan mao). Hård snabb landsvägskörning går jag närmare litern. Och då jag körde motorväg (det regnade och vi skulle faktiskt till liseberg, annars undviker jag motorvägar) med en tjejkompis bak drog den typ litern, men då höll vi 120-130 km/h i genomsnitt. Sen till kommer det ju två-takts olja för min del då också, 1 liter på 25-30 mil.

Min RD drar ca 0,75 vid blandad körning, alltså lite halvsportig nöjeskörning och lite stadskörning. Har ställt ned smörjningen på min lite (har läst att det ska va ok) så nu går den ca 40 mil/liter TTS.

Beninförbrukningen står ju direkt smaband med hur mycket effekt som utvecklas så gasa mindre om ni tycker det är för töstigt!. :D

Hmm, min gixxer ligger på runt 0.7 liter/mil, lite upp och lite ner beroende på vad man hittar på. Men i snitt under min ägo kanske det är nått sånt.

Re: Re: Hur mycket soppa drar din hoj?

Tom Byron skrev:
Hehehe, min drar runt liter när man muttrar på, Ebbes e ungefär lika.......... Kör vi hårdare måntro :cool:

:crash :hej

Tja, ingen nyhet att ni é "snäppet" säkrare på motardkörning än vad jag é :rolleyes: :D Men å andra sidan så jämnade alltid min förbrukning ut sig eftersom jag va tvungen att toura flera mil vart jag än skulle. Då minskar förbrukningen/mil ganska drastiskt...

Min 640 ligger på ca 0,6, blandad körning efter avstrypning. Innan orginal låg den strax under 0,5.

Re: Re: Re: Hur mycket soppa drar din hoj?

Jag dummar mig mest :fakta Är du helnöjd med nya hojen då? Ingen motardabstinens?

MackeNo1 skrev:
Tja, ingen nyhet att ni é "snäppet" säkrare på motardkörning än vad jag é :rolleyes: :D Men å andra sidan så jämnade alltid min förbrukning ut sig eftersom jag va tvungen att toura flera mil vart jag än skulle. Då minskar förbrukningen/mil ganska drastiskt...

Det enda som är jobbigt är att man måste tanka så ofta då TL´n bara har en tank på 17 liter,,,

Annars bryr jag mig inte direkt hur mycket den drar... Den ligger kanske på 0,9 eller nått...

Hojar som drar 0,5 är touring maskiner eller så kör föraren som en kärring :crash

0,6-0,7, min förra XR 600 drog säkert runt liten, den var ordentligt törstig.

Last edited:
ca 0,65.

Affe_R1 fick sin R1:a att dra 0,45.. moppefasoner..:hej

Min drar mellan 0.6-0.8 beroende på körning.

Normaltemperaturen ligger oftast runt 79-80 grader oavsett lufttemperatur förutsatt att hojen rullar på. Stadskörning i sommarens extremvärme gav däremot uppåt 105-107 grader då och då.

drar 1.2L om man ligger och varvar ur 6:ans växel. 1L om man ligger och kör kurviga små-vägar. och 0.66 om man kör lugnt i stan och sådant...

motortemp ligger på 85+ alltid, i stan går det till 102 ca, sen blir den kall igen (brukar inte bli varmare). vid hårdare körning 88-92, beroende på hur mycket det blåser, eller nått.. vad vet jag.

edit: zx9r 2001.

Gröna-faran (sukki gs500e)

0.6-0.8 vid idiotkörning i stan och kurviga vägar
0.4-0.5 vid motorvägskörning oavsett fart...

Re: Re: Re: Re: Hur mycket soppa drar din hoj?

Tom Byron skrev:
Jag dummar mig mest :fakta Är du helnöjd med nya hojen då? Ingen motardabstinens?

Har ju som sagt bara hunnit köra 80 mil med den, men än så länge é jag grymt nöjd :) Hade glömt bort hur j-a lätt det är att bli av med körkortet på en sån här maskin, ligger ju i princip aldrig under 120km/h om man inte kör inne i stan :rolleyes:

Visst har man lite motardabstinens, roligare hojar får man leta efter... Är väll därför jag fått för mig att bygga om Hondan till en jättemotard med 150hk :rock :crash

MackeNo1 skrev:
Fan, bladen är ju lätt en av dom törstigaste hojarna som det verkar. Misstänker att hojar med bränsleinsprutning drar mer än hojar med förgasare....

När jag tänker efter lite mer så ligger 954:an runt 85-86 grader i landsvägsfart om det är varmt (sommar) ute och aldrig under 81 - 82 grader, även om det bara är 10 grader ute och man snittar 160-170km/h i 4mil. Inte för att jag har kört så fort, men jag har hört att D é så iaf... ;)

nja, det vete fan, insprutning ska egentligen ge lägre förbrukning, men det beror ju på effektuttag med.
Är din hoj helt ny? Det kan ju isf bero på att den inte är helt inkörd.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park