KGK
1200
endast ETT rapporterat fall där ett villatak hade kollapsat, på 25 år, så man kan nog lugna ner sig....![]()
:braaaak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
endast ETT rapporterat fall där ett villatak hade kollapsat, på 25 år, så man kan nog lugna ner sig....![]()
Beror väl antagligen på hur kallt det är ute med.I norrlands inland är det inte alls ovanligt att du ser hus med snö uppskottat mot husväggen en bit upp, en meter ungefär. Snö isolerar rätt så mycket värme. Vet inte om jag vågat skotta upp snö själv mot husväggen då du måste veta att du har bra avrinning och sånt. Jag har för mig att de äldre gubbarna föredrar luftig nysnö då det ska skottas upp mot huset. Denna teknik fungerar nog bara på de ställen där det går några månader tills det nästa gång är plusgrader.
I norrlands inland är det inte alls ovanligt att du ser hus med snö uppskottat mot husväggen en bit upp, en meter ungefär. Snö isolerar rätt så mycket värme. Vet inte om jag vågat skotta upp snö själv mot husväggen då du måste veta att du har bra avrinning och sånt. Jag har för mig att de äldre gubbarna föredrar luftig nysnö då det ska skottas upp mot huset. Denna teknik fungerar nog bara på de ställen där det går några månader tills det nästa gång är plusgrader.
Googlade lite, i en intervjuv med en skadereglerare på IF så hade dom endast ETT rapporterat fall där ett villatak hade kollapsat, på 25 år, så man kan nog lugna ner sig....![]()
I norrlands inland är det inte alls ovanligt att du ser hus med snö uppskottat mot husväggen en bit upp, en meter ungefär. Snö isolerar rätt så mycket värme. Vet inte om jag vågat skotta upp snö själv mot husväggen då du måste veta att du har bra avrinning och sånt. Jag har för mig att de äldre gubbarna föredrar luftig nysnö då det ska skottas upp mot huset. Denna teknik fungerar nog bara på de ställen där det går några månader tills det nästa gång är plusgrader.
Enda gången du tjänar på det är i fuskbyggda hus där väggarna mest agerar luftfilter, eftersom det blir lä.

|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|