Hur mycket skulle du kunna betala?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
För en GSXR 750 1986 med under 100 mil på mätaren?

slå regnummer på transportstyrelsen.. låter som att den varvat några gånger eller att den fått ny panel.

Säkert en importhoj utan miltal dokumenterat eller nå fuffens.

Om den verkligen gått 100 mil borde man se det på kåpor, orginaldäck däck mm! den ska ju se helt ny ut

Det är inte en hoj jag funderar på att köpa utan en hoj som har stått sedanny, mannen i fråga skrotade sin 750 då, fick ut en ny på försäkring. Sen blev han erbjuden en 1100 för lite o ingenting sen glömdes 750:n bort.
Den är inte inkörd.

Den är inte till salu.

Bara jag som är lite nyfiken.

Det är inte en hoj jag funderar på att köpa utan en hoj som har stått sedanny, mannen i fråga skrotade sin 750 då, fick ut en ny på försäkring. Sen blev han erbjuden en 1100 för lite o ingenting sen glömdes 750:n bort.
Den är inte inkörd.

Den är inte till salu.

Aj aj aj, glömma bort en stackars 750 sådär....
Hoppas den inte står o dammar i ett mörkt garage....
Hade jag haft en sådan o inte ville köra med den hade det blivit en möbel i vardagsrummet,,,, men jag skulle aldrig kunna låta bli att köra den ......

Den är inte inkörd.

Den är inte till salu.

Rätt köpare så, kan nog bud på 70-100k var rimligt!
En bortglömd Katana hade nog till och med jag kunna betala dom pengarna för.
En 750R från dom åren är inte dåligt det heller.

Mats

Man undrar ju lite hur packboxar och sånt mår om den stått sedan 1986. Bör ju krävas en ordentlig genomgång/service på den.... Hade jag haft ett hojmuseum så kanske jag hade varit intresserad att lägga runt 50.

Som Mats skrev, inte helt omöjligt att den skulle kunna tinga upp mot 100 000kr. En gammal GS1000S eller GSX1100S tingar ju ofta kring 70-90 000kr utomlands om dom har låga miltal och är i originalskick.

Jag har inga ambitioner att köpa en hoj för att inte köra den men jag skulle säkert kunna betala upp mot 60 000kr.

Jag var på en auktion hos fordonskammaren för kanske 10 år när det såldes ett antal dylika hojar från en samlare. Det fanns bla ett par Bimotosar och några CB-modeller. Allihop från tidigt 80-tal och i princip obefintliga körsträckor. Vill minnas att dom alla såldes för mellan 35 och 50kkr.

Ibland har jag ångrat att jag inte bjöd på en Bimota som gick för nära 35kkr.

Jag var på en auktion hos fordonskammaren för kanske 10 år när det såldes ett antal dylika hojar från en samlare. Det fanns bla ett par Bimotosar och några CB-modeller. Allihop från tidigt 80-tal och i princip obefintliga körsträckor. Vill minnas att dom alla såldes för mellan 35 och 50kkr.

Ibland har jag ångrat att jag inte bjöd på en Bimota som gick för nära 35kkr.

Fan att du inte gjorde det! Jag tycker man normalt sett ser det dubbla för gamla Bimotas.

Att det finns folk som inte förstod att det handlade om just ett samlarobjekt?

"Mätaren har säkert gått runt"
Underhållande!

Man undrar ju lite hur packboxar och sånt mår om den stått sedan 1986. Bör ju krävas en ordentlig genomgång/service på den.... Hade jag haft ett hojmuseum så kanske jag hade varit intresserad att lägga runt 50.

vore jag köparen av 750:n så hade jag lämnat in maskin för "renovering" byte av lager packningar packboxar rubbet.

den har stått still bra länga utan att någon olja har vevat runt i maskin å smörjt, så de är nog snustort nu..

vore jag köparen av 750:n så hade jag lämnat in maskin för "renovering" byte av lager packningar packboxar rubbet.

den har stått still bra länga utan att någon olja har vevat runt i maskin å smörjt, så de är nog snustort nu..
Ja, men den som vill ha en sån hoj kanske inte är en som planerar att köra med den.

Hade jag köpt den så hade jag kört den också. Maskinen är gjord för att köras. :)
Då är det nog bättre du köper en som rullat några hundra mil per år. Den är inte sämre för det. En oskruvad GSX-R 750 från -86 bör förbli orörd. Det samlas på mycket annat som inte används, varför inte en motorcykel?

EDIT: Hade jag varit rik så hade jag blivit förvånad om jag fått köpa den för mindre än 100000 spänn. Det hade jag gett för den, lätt.

Last edited:
Just den hojen vet jag inte för jag har aldrig tänkt på att köpa en sån. Däremot vet jag att jag utan tvekan skulle lägga upp emot 100000 för en -75 Triumph Trident som gått lika lite och ser ut som ny. M a o en hoj som gått lite och är i nyskick kan betinga ohyggliga priser hos rätt köpare.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph