Hur mycket skitsnack är detta på en skala från 1-100?

Hur mycket skitsnack på en skala 1-100

• Antal röstningar
    0

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Tjo!

Håller på att ska köpa en hoj från Tyskland och fick detta svar från en kille:

I noticed your interest in 2003 Yamaha YZF-R1 I proposed for sale on mobile website.
The bike is almost brand new, very rarely used and has suffered no accidents by now. It is road ready, never scratched and one owner.
Now, I'm in Spain, Madrid trying to sell our house here. We are not able to take care of this bike anymore because we will move in Germany in a couple of months and now we need to sell everything we have here. We got this bike as a gift from my godfather from Germany and since we didn't pay anything for it, we do not want to make such a great deal of it. The bike has German papers. We just want to find someone who will love and apreciate this bike as much as we did.
So, for this deal I propose to use a reputable shipping company who will handle this transaction for us. At this moment we travel a lot and we're unable to
take care of this transaction ourselves. So we decided to use an exchange-collect service who
will take care both shipping and money transfer. Let me know if you're still interested and if so,
what is your opinion.
Thank you for your interest!

Nu frågar man sig hur mycket skitsnack detta är? Jag har svarat att affären inte blir av om jag inte får se hojen och dess papper samtidigt som jag överlämnar pengarna, d.v.s. ingen hoj, innga pengar. Priset då? 6000 euro :tomten

Lagom pris helt klart... Men jag hade gjort som du. Inga pengar i förskott här inte!

Lurendrejeri säger jag!! Finns massor på mobile.de. Har fått ungefär samma svar från flera. Jag har flyttat till England eller Grekland men hojen finns i Tyskland osv. De brukar vilja att man skickar pengar till sk. tredje part.

Lätt att bli lurad.

MVH Martin

Jag tycker det är skumt att säljaren motiverar varför han ska sälja och motiverar sitt låga pris?!

Hörde senast igår om en som var intresserad av en hoj som stog i england medan ägaren befann sig i Italien, kanske är något mönster med att hojen är i ett land och ägaren i ett annat. Det förhindrar ju pengaöverlämning + hämtning av motorcykel samtidigt om inte annat.

Inte igen!

glenoyne skrev:
Lurendrejeri säger jag!! Finns massor på mobile.de. Har fått ungefär samma svar från flera. Jag har flyttat till England eller Grekland men hojen finns i Tyskland osv. De brukar vilja att man skickar pengar till sk. tredje part.
Lätt att bli lurad.
MVH Martin

Inte igen.. :va det var ju tidigare idag en lång tråd i samma ämne.
Alltid med en tredje part som tar hand om stålarna..
Läs den andra tråden.
Vote: 100% bluff

Knepigt för honom att sälja en hoj i Spanien med tyska papper
Be honom ta hojen till Tyskland och lova
kontant betalning.
Tror inte du får något svar.

Hela berättelsen genomsyras av logiska luckor. Efter vad jag förstår är han i Spanien och försöker sälja en tysk hoj? Han håller på att sälja sitt hus och är samtidigt på resande fot? Han pratar om hojen som det vore en hundvalp :va Två olika alternativ: 1.Bedrägeri annons 2. eller är killen helt väck :kocko möjligen alternativ 1 + 2

100% bluff, samma mönster varje gång. Dock borde man ju börja med detta själv snart, finns ju drösvis med idioter som gladeligen betalar för grejor dom aldrig sett till skumma escrow bolag.

Se ifall du kan få bestämma vem ni ska frakta med ....... du kan du ju skicka men en polare med lastbil .........

Santo skrev:
Tjo!

Håller på att ska köpa en hoj från Tyskland och fick detta svar från en kille:

I noticed your interest in 2003 Yamaha YZF-R1 I proposed for sale on mobile website.
The bike is almost brand new, very rarely used and has suffered no accidents by now. It is road ready, never scratched and one owner.
Now, I'm in Spain, Madrid trying to sell our house here. We are not able to take care of this bike anymore because we will move in Germany in a couple of months and now we need to sell everything we have here. We got this bike as a gift from my godfather from Germany and since we didn't pay anything for it, we do not want to make such a great deal of it. The bike has German papers. We just want to find someone who will love and apreciate this bike as much as we did.
So, for this deal I propose to use a reputable shipping company who will handle this transaction for us. At this moment we travel a lot and we're unable to
take care of this transaction ourselves. So we decided to use an exchange-collect service who
will take care both shipping and money transfer. Let me know if you're still interested and if so,
what is your opinion.
Thank you for your interest!

Nu frågar man sig hur mycket skitsnack detta är? Jag har svarat att affären inte blir av om jag inte får se hojen och dess papper samtidigt som jag överlämnar pengarna, d.v.s. ingen hoj, innga pengar. Priset då? 6000 euro :tomten

24 karats skitsnack. Skickar du pengar till den där snubben så ser du aldrig röken av dem eller någon R6.a

fazerfun skrev:
24 karats skitsnack. Skickar du pengar till den där snubben så ser du aldrig röken av dem eller någon R6.a

han lär inte se röken av nån r6a i vilket fall som helst även om killen e ärlig :rolleyes:

sorry kunde inte hålla mig :hihi

JAg säger som alltid, tycker man att nått verkar skumt så är det oftast så. Det här är 100% tjurskit.

Om det luktar skit, så er det nog skit!...100% Bullshit. Nar man handlar motor fordon ska mc+agare+ papper+pengar vara på samma plats med identitet verifiserad.

Tror dette er 100 % drittprat og et godt forsøk på svindel.
En god regel er: "betal aldri på forskudd".
Når man kjøper sykkel skal begge partene være til stede, vognkort skal forelegges, og kjøp/salgs-dokumenterne underskrives i to eksemplarer.
Sykkelen skal du selvfølgelig få samtidig som overlevering/transaksjonen av pengene skjer.
Slik blir du ihvertfall ikke lurt :)

Det är rätt synd att det bedrägeri verkar vanligt i dessa sammanhang. Om man nu av nån anledning skulle behöva sälja sin hoj på detta sätt lär det vara svårt att hitta nån köpare.

Mailet ser ju synnerligen välformulerat ut, kanske nästan lite för bra. :rolleyes: Dessutom känns ju det där med "don't want to make such a big deal" kanske lite skumt också, om det nu inte är så att killen har vansinnigt gott om pengar och bara vill bli av med hojen fortast möjligt.

Tja, vad ska man tro? Jag har ingen aning faktiskt. Man ska ju bara "spela" med pengar man har råd att förlora säger dom. Jag hade nog inte vågat satsa på nåt sånt.

glenoyne skrev:

Lätt att bli lurad.

MVH Martin

En arbetskamrat till mig skulle köpa en BMW utannonserad på en tysk sajt. Det var samma historia som trådstartarens. Han anade fuffens och vidarebefodrade alla mail han fått av försäljaren till den tyska anonnssaiten.

Annonsen var borta efter en timma, sammanträffande? Tror inte det.

Gå absolut inte med på deras villkor!
Papper, nycklar, hoj, (gärna rättmäktig ägare) = betalning!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT