Hur mycket skitsnack är detta på en skala från 1-100?

Hur mycket skitsnack på en skala 1-100

• Antal röstningar
    0
Santo skrev:
Tjo!

Håller på att ska köpa en hoj från Tyskland och fick detta svar från en kille:

I noticed your interest in 2003 Yamaha YZF-R1 I proposed for sale on mobile website.
The bike is almost brand new, very rarely used and has suffered no accidents by now. It is road ready, never scratched and one owner.
Now, I'm in Spain, Madrid trying to sell our house here. We are not able to take care of this bike anymore because we will move in Germany in a couple of months and now we need to sell everything we have here. We got this bike as a gift from my godfather from Germany and since we didn't pay anything for it, we do not want to make such a great deal of it. The bike has German papers. We just want to find someone who will love and apreciate this bike as much as we did.
So, for this deal I propose to use a reputable shipping company who will handle this transaction for us. At this moment we travel a lot and we're unable to
take care of this transaction ourselves. So we decided to use an exchange-collect service who
will take care both shipping and money transfer. Let me know if you're still interested and if so,
what is your opinion.
Thank you for your interest!

Nu frågar man sig hur mycket skitsnack detta är? Jag har svarat att affären inte blir av om jag inte får se hojen och dess papper samtidigt som jag överlämnar pengarna, d.v.s. ingen hoj, innga pengar. Priset då? 6000 euro :tomten

skriv att du vill se hojjen och att du gärna kommer och kollar på den sen att du sätter in pengar på plats i tyskland...så ser vi vad han svarar :hihi

Man är fan galen om man går på sånt. Åk ner och provkör, vilket han kommer att ha 1000 skäl till varför det inte går. Sen betalar man.

Det här måste fan vara den tionde tråden om samma sak...
Det finns hundratals såna bluff annonser ute, nu senast var det någon som hade hojen i tyskland men bodde i spanien, men på bilderna på hojen så står den utanför en KROG I usa, OCH HAR TEMPMÄTARE I FARENHEIT...

OM DET LÅTER FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT SÅ ÄR DET DET!!!!!

Sluta dra upp såndär skit här, sök på forumet så hittar ni allt ni behöver veta om scam annonser med tredjepart som ska "hålla pengarna"

Sök på internet för fan... Googla lite...

Tror helt klart på bluff..

Förundransvärt hur många som bemödar sig att klaga på inlägg av den här typen...
Skit i att svar istället för att lipa..

gixxermf skrev:
Låter ju helt klart som en totalbluff... vad tror ni om den här då? bluff??Yamaha R1 -04 7000 euro
Inget namn, inget telefonnummer, ingen gatuadress. Enbart ett postnummer och email. För billigt pris och en pimpad hoj. Ja, jag tror att det är helt ok och legit, bara att slå till! :rolleyes:

Sulan skrev:
Tror helt klart på bluff..

Förundransvärt hur många som bemödar sig att klaga på inlägg av den här typen...
Skit i att svar istället för att lipa..

Jag både svarade och klagade, har jag hälten rätt då?

Men allvarligt, igår när jag svarade behövde jag bläddra tre sidor för att hitta tre trådar om samma sak, det är en sak att vara naiv, men att vara både naiv och lat...

Nej du har inte hälften rätt.. Du har ett rätt och ett fel.

Är man osäker skall man givetvis fråga! Inget snack om saken.. Hade frågan redan varit ställd ang. den aktuella hojen/annonsen är det en sak. Ny hoj = Ny fråga.

Har man ont av det skall man inte svara alls.

Sulan skrev:
Nej du har inte hälften rätt.. Du har ett rätt och ett fel.

Är man osäker skall man givetvis fråga! Inget snack om saken.. Hade frågan redan varit ställd ang. den aktuella hojen/annonsen är det en sak. Ny hoj = Ny fråga.

Har man ont av det skall man inte svara alls.

Du förresten, jag har hittat en annons på moibile.de, en skitbillig och bra hoj, ägaren är på semester och behöver pengar, affären ska gå via tredjepart tror du att den är på riktigt då, IOFS har jag läst om dom andra tre som var scam, men du tror att den här kanske är på riktigt då?

Det kanske vore på sin plats då med en sticky som heter "Alla affärer på mobile.de med tredjepart är scam", jag ser vissa paraleller med andra saker det frågas om hela tiden.

"Har man ont av det skall man inte svara alls"
Har man inte intresse nog att söka/läsa på forumet då ska man inte skriva där heller!

Han skriver ju att en oberoende fraktfirma ska ta hand om flytten, kolla upp vilken han menar, om den finns och om dom har försäkringar, sen är det deras ansvar. Du betalar dom när du hämtar hojen i hamnen. ...skulle jag ttro iaf...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT