Hur mycket skit tål din hoj :)

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Jag är lite besviken på duccen. Lite skit rensar magen, mycket skit blir man mätt av, men att den skulle gå så illa av lite skräp i förgasarna... Nån gång vart tionde år kanske man skall rensa i alla fall :)

IMG_0038.JPG

Äsch då, det där ser ju nästa nytt ut. Så här såg det ut i bromskoppen på en hoj jag rev för ett par år sedan:
IMG_1668.jpg

Jag kanske ska orka att tvätta förgasarna på min pendlingshoj, men den går ju fortfarande. :D

Jag kanske ska orka att tvätta förgasarna på min pendlingshoj, men den går ju fortfarande. :D

Jag tvingades riva förgasaren på min Parsun 2.5hk utombordare för den stannade intermittent. Berodde på att där var så mycket skit i flottörhuset att flottören inte kunde öppna för soppan.

Fixa hemma i garaget eller i vägrenen på E18, hemma i garaget eller i vägrenen på E18, livet är fullt av jobbiga val... :D

Äsch, den går ju fortfarande. Och överraskande bra för den delen. Den blir bara lite grinig när det är kyligt och fuktigt nuförtiden. :hihi
Jag håller på med att laga och fixa saker som faktiskt inte fungerar ordentligt på den, så förgasare får vänta. De behöver nog både tvättas, synkas och eventuellt renoveras när jag väl plockar isär.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026